Polis, polis...

Räddningstjänsten och Polisen offentliggjorde idag sitt samboskap genom att inviga de lokaler som tidigare bara Räddningstjänsten (och länstrafiken) huserat i.
Öppet Hus med visning av fordon, hundar och arrester. Vi åkte dit och dottern som har några hekto råg i ryggen vågade förstås åka upp i skyliften som brandmännen använder för att släcka bränder i höga hus.
Kvar på marken stod jag med sonen. Han ville inte åka. Jag tackade i det tysta Vår Herre. Jag hade ju varit tvungen åka med i så fall och... ja... det hade varit i allra högsta grad pinsamt att ligga i fosterställning där uppe och våldhålla i staketet...
När dotra sen kom ner så åkte vi bandvagn. Skakigt och högljutt, men vansinnigt roligt!

Och så tittade vi jag på brandmän och poliser och deras utrustning. Tänk så trevligt man kan ha på en lördag!


Kommentarer
Postat av: NinZor

Låter ju supertrevligt!! Vilken tur att du slapp pinas! Jag är inte själv fobiskt höjdrädd, men jag kan verkligen tänka mig in i hur det ska kännas att tvingas åka med för sonens skull! :)



Tänkte så snällt be om din mail så jag kunde skicka lite saker ur min "portfolio". :)

2010-09-22 @ 17:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0