Kungligt bröllop.

Bestämde just att jag inte ska sponsra Kronprinsessans och gym-Daniels bröllop.
Alltså: ingen bröllopschoklad, inga bröllopskoppar, inga frimärken.

Varför?

Jo, jag är väl ingen royalist. Och sen tycker jag mest synd om stackarna i kungahuset, de får ju aldrig vara i fred!
Det blir uppskruvat: man skaskicka kärlekshälsningar på Aftonbladet (som att brudparet bryr sig. Skulle ju iofs vara kul att skicka nån sån där halvsnuskig rimmad klassiker) och man ska samla på allt möjligt krafs med guldkronor på.

Nu såg jag att kyrkan hamnat på kant med kungahuset också, då Kronprinsessan vill bli överlämnad av pappa Knugen, men kyrkan tycker att det är förlegat och strider mot jämställdheten. Ja, jag vet då inte vad man ska tycka om det, men det känns inte som att det har nån avgörande betydelse för jämställdhetskampen. Men jag antar att Gudrun Schyman lär rasa på sin kammare om det blir som bruden vill...

Tänkte på en annan sak också... både Victoria och hennes mamma är ju oerhört engagerade i barn med funktionshinder... vore det ändå inte lite häftigt om brudparet fick ett barn med Downs eller nåt?
Inte för att jag önskar nåt barn att födas sjukt, men om man leker med tanken... tror ni det skulle bli nån bebis eller skulle den sållas bort i rutinkontrollen? Jag tror på det senare. Skulle inte se så bra ut med ett operfekt barn på familjebilderna. Usch, tänk så många barn som inte får leva för att de inte duger åt föräldrarna (och nej, skitsnacket om att man som förälder inte skulle klara av ett barn med särskilda behov, det lyssnar jag inte på längre. Vill man så kan man).

Månntro det blir några barn över huvud taget för de inte längre så unga tu... Kronprinsessan har ju faktiskt haft ätstörningar, sånt kan sänka fertiliteten... Tänk vilka rubriker om nån skulle råka möta prins Daniel på Sophiahemmets Fertilitetsklinik, med en vit plastkopp i näven, höhöhö...


Kommentarer
Postat av: Nina

Haha, du är så rolig och skriver så klockrent! :)

2010-05-20 @ 14:26:03
Postat av: Maken

Spontant känns det som att Gudrun Schyman alltid rasar på sin kammare.

2010-05-24 @ 13:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0