Piercing och träslöjd.

Dottern har fått göra hål i öronen idag. Det blev så fint, hon valde blå gnistrande blommor som läkpluttar och hon sken som sola i Karlstad är vi körde hem!

Har jag nu varit en omoralisk och ansvarslös mamma som utsatt barnet för allergirisk och dessutom klart placerat henne i ett genusfack? (Fast lite förmildrande är väl att hon valde blå, inte rosa, pluttar...)
Eller har jag bara varit en schysst mellanmjölksmamma som utan diskussion fallit för trycket och låtit ungen få göra sig riktigt flickigt fin? Till saken hör att jag själv fick hål i öronen när jag var sex år. Och när vi gick genom stan på vägen hem kunde jag känna igen mig precis i hur fin hon kände sig. Och ingen allergi har jag fått på 26 år heller...

Som en återkoppling på föregående inlägg, så måste jag berätta att min kompis hade rätt: jag höll verkligen på att gå vilse i min gamla skola! Det var lite hårt faktiskt. Tiden flyger fram och det är väl bara att acceptera att saker förändras. Det är ändå 25 år sen jag började på Ljung och man kan ju inte gärna K-märka hela skolan på grund av min sentimentala läggning. Några av lärarna verkar man dock ha lyckats K-märka. Tänk att jobba hela sitt yrkesverksamma liv i samma slöjdsal...  Way to go, Bosse!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0