Efternamn.

Jag föddes med ett ganska blekt, bonnigt -ssonefternamn och bytte på förekommen anledning till ett inte så mycket mer färgstarkt -ssonefternamn.

Det är ju praktiskt i och för sig... man är inte ensam. Man är rätt anonym. För vem lägger ett sånt beigebrunt namn på minnet? Ett vanligt förnamn kombinerat med ett ännu vanligare efternamn. Lite på samma linje som att äga en anonym bil: vår V70 smälter betydligt lättare in i mängden än den importerade petrolgröna Audi 90 som vi hade tidigare. Minsta halvfula omkörning eller fräcka filbyte och man hade kunnat få ett lass dynga hemskickat i postlådan när som helst. Men med en  V70 årgång 1997 i en mycket frekvent förekommande kulör får man leta ett tag om man ska hitta rätt person att leverera skiten till.
Lite så är det med namn också: Man vill inte gärna jobba som lapplisa parkeringsvakt eller högstadierektor om man heter Af Silfverstolpe...

Bara som kuriosa kan jag meddela att det finns både en Dick Stake och en Tung Phung på Eniro. se
Vore det jag skulle jag omgående skaffa V70.



 





 

Kommentarer
Postat av: Ida Svills

Mitt namn säger allt. Alla vet vem jag är nu sen jag gifte mig med herr Svills. Ganska jobbigt, då jag redan har ganska svårt för att vara anonym med bara min personlighet. Önskar att jag kunde vara lite beige ibland..

2010-06-12 @ 00:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0