Ooorka!

Och även denna dag bjöd på ett sjukhusbesök... den här gången frågade jag i luckan om jag skulle visa upp  bonuskortet... Vad jag inte visste, eller säkert har hört men inte registrerat var att man ju faktiskt får spara ihop alla barnens läkarbesök och vid 900 spänn får man frikort. Eftersom det bara är akutbesöken som man får betala för så undrar jag nu om det kanske vore idé att söka för ytterligare nån åkomma, så att man får den där frisedeln nån gång... då har man ju hela året räddat! Så vad säger ni? Några bra idéer på potentiella sjukdomar? Eller räcker det med att säga att man vill ta med ungarna på ett studiebesök?

Nä... nu får det vara nog med sjukstugor, vårdcentraler, jourmottagningar...  I alla fall i det privata.

Och nu, nu ska förra veckans studietid som av förklarliga skäl inte blev av, tas igen trots att barnen fortfarande är sjuka, trots att vi ska hinna med en begravning i veckan och trots att det ska arbetas hela nästa helg. Tre tentor nästkommande vecka... känns lika enkelt att ta igen som att medelst en slöslipad schweizisk armékniv mejsla ut en kopia av Manneken Pis ur ett titanarmerat kevlarbeklätt berg i Mont Blanc´s storlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0