Snö

Funderar över hur mycket snö det har tänkt komma...

När jag skulle hämta ungarna idag och behövde skotta fram bilen så insåg jag att det inte fanns nånstans att placera den bortskottade snön... plogkarmarna är för höga och på gården har snöslungan gjort berg av små kullar. Så jag flyttade snön åt sidan och överlät jobbet åt nån annan.
Nån annan blev förstås maken, men min egentliga inställning är att den som lagt hit snön också får forsla bort den. Tycker att det är ett rimligt krav.

Sonen har fått lite feber. Han sover gott, men gnisslar tänder så det skär genom märg och ben.
Förresten är det den röda märgen i benen som bildar blodet. Håller jag också på med ikväll: Blodbildning och klinisk kemi. Tänkte ligga steget före innan den här tentan. Eller de här tentorna. Som vanligt mer än en: en hemtenta i onkologi, ett seminarium i hjärtsjukdomar, KOL och astma, samt två tentor i klinisk kemi och endokrinologi. Om jag ligger i nu, så kanske ag slipper sitta 24-7, sista dagarna. Man vet ju inte om man får plötsliga förhinder (sjuka barn, tandvärk...) så det är en klar fördel att ha börjat i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0