Gud hör bön!

Fet-tisdagen eller fettis-dagen? Möjligen har jag en liten fettisda-gen nånstans inne i djupet av mina cellkärnor.

Inte en enda liten semla hade jag sett röken av idag, medan barnen fått varsin på skola och dagis och mannen blivit bjuden på semla på jobbet... oerhört orättvist, speciellt med tanke på att man och barn redan är så rundlagda och jag själv så tanig och finlemmad. Vem kunde väl behöva en semla mer än jag?
Så jag satt vid middagsbordet och uttryckte högt en önskan om att svärmor skulle komma förbi med en låda hembakta. Alternativt kunde jag tänka mig gå så långt som att ringa dit och fiska lite efter godsakerna...

Men... utan påringning stod de strax därpå innanför dörren, svärmodern och svärfadern. Med en låda full med fantastiska semlor. -Blev ni förvånade? sa svärmodern och syftade på deras spontana besök. -Ja, mycket! sa jag och syftade på det ovanligt snabba ingripandet av Vår Herre...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nog är det gott med semlor ,min mamma ringer alltid dagen innan och hör hur många vi vill ha. Jag sa 6 blir jätte bra för både Linus och Tim skulle få två.

Men Linus var jätte arg på mig att jag bara beställt sex av mamma, han skulle ju minsta ha 4 semlor. Tur att mamma skickade med en extra så han fick då 3 semlor...puhh!!!för husfriden skull!!!!

Vi ses på torsdag på personalmötet då, Kram....

2010-02-17 @ 13:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0