Dag 9: Min tro!

Det blev hemmadag igen för oss tre som inte är på annan ort för tillfället... Den äldsta verkade frisk och kry igår, så vi planerade för praktik, skola och dagis idag. Kläderna var snyggt uppradade i köket, väskorna packade och motorvärmaren igång...
Klockan 02:36 vaknade jag av den yngste stod på tröskeln till vårt sovrum och kräktes. Ridå.

Men, men... jag har kollat med LTU och det går bra att fylla på praktikdagar även vecka 2, så det ordnar sig.

Idag är bloggtemat Min tro. Dock har jag avhandlat detta ganska ordentligt i Vårt Missionsblad som kommer nästa vecka, så jag tänker inte orda mer om det här och nu... jag misstänker att de flesta av bloggens inte så många läsare också läser VM, och ni som inte har för vana att göra det kan ju prova på nu då! Den går att få tag på hos de flesta EFS-are i Pitebygden. Tror jag.

Istället fortsätter jag med projekt hinna-ikapp-allt-som-inte-blir-gjort-då-man-heltidsstuderar-och-försöker-leva-familjeliv-och-deltidsarbeta-samtidigt. I klarspråk: städa och rensa icke prioriterade områden. Med sådana områden menas ytor som inte utnyttjas av besökare. Summan blir alltså att allt utom varsagsrum, kök och toalett ska få sig en omgång. En omgång som helst ska vara valid through januari 2012...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0