På gång!

Alive and kickin´, som det brukar heta... nu känner jag mig i hygglig form och det är hög tid att ta tag i de förestående tentorna. Skönt är att veta att jag har gjort vad jag kunnat, känner inte att jag har slaskat mig igenom det här, nej, allt förfall har varit giltigt. Nu återstår att se om det håller hela vägen. Innan 23:e oktober ska jag ha lärt mig: Bakterier, virus, immunologi, vårdhygien, rörelseapparaten, sår, förflyttning, evidensbaserad omvårdnad, observation av puls, andning, temperatur... och just det ja: statistik. Speciellt det känns fantastiskt lite lockande: Jag avser INTE att forska när jag pluggat klart! Jag kan nog inte tänka mig nåt tråkigare och dessutom kan jag inte ens hålla reda på min egen kalender, så att börja samla data i hundratals mappar finns inte på kartan.

Det suger i husvagnstarmen... hoppas på en liten säsongsfinal inom kort. Det får gärna vara bitande kallt och becksvart ute, mysigare finns inte! Och (ta i trä och håll i kors) så har ju vår Primus 2480T gått som en klocka varenda gång, så värme ska inte vara ett problem...

Ungarna har fått en ny hobby: att kolla på Galenskaparna på Youtube! Frisörens sång, Tullarmästarn, Man ska ha husvagn... Maken och jag är rörande överens om att det är en mycket bra och bildande sysselsättning. Jag frågade honom idag om vilka som är de största genierna: Galenskaparna & After Shave eller Killinggänget. Och även här var vi rörande eniga: Galenskaparna!
Och det är gode så gulligt när sonen sjunger: Öppna väktan pojkar, öppna väktan pojkar...

Kommentarer
Postat av: Maken

Så ka danken gååååå!

2009-10-01 @ 12:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0