Ha!

Vem var det jag försökte lura?

Tänkte mig en åttatimmars obruten sömn i natt, lite så där after work.
Gick därför i säng klockan 22. Somnade gott.

Vaknade nån gång efter 02 av en ljudsignal i trestrukna C och med ett tresiffrigt decibeltal.
Skulle ha gjort Mariah Carey grön av avund.
Det var dottern som hade drömt mardrömmar. Hon la sig hos oss, med min kudde och mitt täcke och när hon somnat knallade jag över till hennes säng...
Klockan var ungefär 04 när nästa barn vaknade och ville sova med mig. Så vi trängde ihop oss i dotterns säng. Med en kudde och dotterns täcke.
Sonen somnade om med fötterna i mitt ansikte. När han somnat hämtade jag hans lite mindre täcke, bytte det mot dotterns fullstora och så intog jag soffan. Och sov lite halvers fram till klockan sex då väckaren ringde.

Av nån outgrundlig anledning känner jag mig inte alls så utsövd som jag hade tänkt mig. Varför?


Nu åker jag till Luleå. Man kanske kan sova en stund i bilen...


...och nä, det är inte jag som kör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0