Städa undan sommaren...

Jaha... då har man vinkat av husvagnen då. Dottern grät. Mamma, som skulle visa sig stark och tona ner eländet grät inte, men kved inombords. Vagnen har fått gå till vintervilan (som räcker sju månader). Säsongen börjar när snön har tinat bort helt och slutar när man måste skrapa rutor. Gode tröstlöst. Dock är ju ändå husvagnssäsongen längre än båtsäsongen... alltid något.

Så var det söndag igen då... och regnet har skvalat ner, både på längden och tvären. Vi började morgonen med att se Sunes Sommar på nya SF-kanalen. Av nån anledning verkade de vuxna tycka bättre om filmen än barnen.
Dagens ungar! Ingen känsla för film och kultur över huvud taget... (Vem bor i en ananas djupt i det blå? Svampbob Fyrkant... Ord är överflödiga). Sen for vi och surrade bort ett par timmar hos kompisar, medan regnet fortsatte skvala. Söndagar är perfekta bjuda-in-sig-på-fika-dagar.

Nu borde jag hasteligen hoppa i säng. Ska vara på sjukan 06:45 för att ta igen de tre dagars fältstudie som jag förlorade på grund av sjukdom. Tre dagar mindre att tentaplugga på... suck.
Det är spännande och alldeles vansinnigt utmattande att vara helskärpt i åtta timmar. Man ska vara trevlig med patienterna samtidigt som man ska försöka lära sig allt som bara går, och under tiden ska man göra allt för att inte se ut som det nybörjarblåbär man ändock är.. Jag hoppas på att få blanda och ge en massa intravenös antibiotika. Handledaren har för avsikt att jag ska prova venprovtagning och jag blir lite skakis bara jag tänker på det.

Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0