Sprit...

Vi var på Max igår. Nu har även hamburgerkedjan anammat handspritstrenden. Utanför toaletten hängde en snygg pumpbehållare och jag tog mig en liten klick. Sen, när jag hade gnuggat in alkogelen på händerna så kände jag att det var ordentligt parfymerat. Med en sån där vedervärdig parfym som liknar den där gamla härskna colognen i tjusiga kristallflaskor, som de häller i händerna på turisterna efter toabesök på restauranger i Turkiet. Jag satte mig ner och skulle börja äta, men kände att lukten från händerna fick mig att må illa. Så jag gick tillbaka och gnuggade händerna med tvål och vatten igen. Men parfymstanken gick inte bort, inte ens tvålens lukt kunde kamouflera Eau de Konstantinopel...

Det är ju en god tanke att bjuda på en skvätt renlighet i influensatider, men varför, varför, varför parfymerat?? Dels fyller det ingen som helst funktion, jag kan då inte komma på nån, men sen tänker jag också på de allergiker som inte alls förväntar sig stark parfym i det man tror är vanlig handsprit. Kan ju gå riktigt illa... På en annan hamburgersylta (och nej, jag äter INTE hamburgare jämt...) har de en sån där... ja, vad ska man kalla det... parfymautomat som ska ge fräsch luft på toa, som startar när man går in på toaletten. Luktar inte nådigt det heller. De kemister som jobbar i restauranghandsprit- och parfymautomatfabrikern måste ju vara grymt inkompetenta (eller ha grymt dåligt betalt) om de inte lyckas framställa en parfym som luktar bättre än bajs?

För övrigt verkar flunsan ha tappat stinget... eller är det en upphaussning á la milenniebuggen vi råkat ut för?
Nu hörde jag att vissa förlossningsavdelningar kräver intyg om vaccination av fäder som vill följa med in och se sina barn komma till världen. Hängslen, livrem, säkerhetslina, hjälm och skyddsnät! Ojoj... Hur var det boken hette: "I Trygghetsnarkomanernas land"?

Det kanske egentligen inte ens finns nån extrem influensa, kanske bara vanliga fjuttiga virus av samma kaliber som tidigare... 

Det finns risk att varningarna och pådraget mynnar ut i ett hejdundrande antiklimax och att vi står där förvånade sen och undrar vad som inte hände...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Kikar in, såg Din adress på FL

2009-10-04 @ 16:52:59
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Lotta

Vem tror du nu har snorig näsa och ont i hela kroppen?? Jag har inte tid med detta nu.. eller bättre nu & fort frisk.

2009-10-04 @ 19:23:27
URL: http://www.lottaskrypin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0