Nån som har en Losec att bju´ på?

Det tycks inte bara vara jag som lagt anatomin lite åt sidan till förmån för immunologi och infektionssjukdomar...
Nu anser jag mig ha pluggat färdigt för ikväll och har gjort vad jag kan åt mikrobiologin, så i morgon kväll blir det hårdnötning av ben och muskler. Man behöver inte förstå en massa där... bara banka in var latissimus och gluteus sitter. Jag inser att jag inte kan hinna allt... så... if it goes, it goes!
Det värsta är inte att plugga. Det värsta är inte heller att skriva tentan. Det värsta är att vänta på resultatet efteråt.

Det värsta denna gången är att vi har två dar på oss att plugga till tenta nummer två.
Dålig planering av LTU.

Nästa två kurser slipper vi läsa parallellt i alla fall. Först har vi praktisk kurs (praktik) och sen den beryktade och fruktade läkemedelsräkningen, vars tenta skall vara 100%-ig innan man är godkänd.

Praktiken kan bli spännande. Första långa praktiken i primärvård.
Nu ska vi lära oss venprover, och injektioner, både subkutant och intramuskulärt. Riktigt häftigt!
Jag hoppas att man får vara med på massvaccinationerna, för där om någonstans får man ju öva
på de intramuskulära... fast de är väl jättestressade med alla ringlande köer utanfö vårdcentralerna.

På tal om köer förresten och klagomålen därtill, som jag bloggade om tidigare:
Någon jag känner gjorde en riktig dräpare häromveckan, när det en klagades av en patient i väntrummet.
Den här hjälten sa då, att förr var det så att den som gnällde fick ställa sig sist i kön.
Skrattsalvor hade utbrutit.




Kommentarer
Postat av: M

Om du vill ha Losec kanske jag kan ringa min f.d. kurskamrat som matar sin hund med dem (pga dess tarmoperation för x antal tusen kronor). Hunden borde väl kunna bjussa på en i alla fall? Lycka till på proven - jättemycket.

2009-10-25 @ 22:16:54
URL: http://kulturkofta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0