Det viktiga är som bekant inte att delta...

...utan att vinna!

Det här är en skitlöjlig grej, egentligen, men jag måste ändå säga att det stärkte tron på mina kunskaper.

När jag var hos doktorn i måndags och fick penicillin för streptokockerna i halsen, så frågade jag om det var troligt att jag smittats av sonen som hade fått rosfeber (streptokocker som tagit sig ner i ett sår och gjort huden inflammerad, kokhet och illröd). Min egen slutsats var att det borde vara en ganska naturlig smittväg...
Läkaren sa att det nog inte hade nåt med varandra att göra, vilket jag faktiskt tyckte var lite märkligt.

Nyss ringde doktorn och ville be om ursäkt för att han svarat fel på min fråga: det är visst så att det är sonens bakterier jag fått i halsen. När jag frågade hade han råkat blanda ihop rosfeber med... hrmm... sorkfeber.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0