OJ!

Jag minns när jag blev gravid första gången... jag använde minst tre sorters tester, Clearblue, Preg och RFSU. Och testade minst fem gånger... la flera hundra kronor på graviditetstester. Ändå trodde jag inte rikitgt på det, så jag bad att få komma till barnmorskan och testa. För att liksom få det bekräftat av nån annan. Så att jag inte sett fel eller inbillat mig...

Idag är det på ett liknande sätt. Fast jag är inte gravid, inte de minsta...
Men jag kom hem från första dagen av praktiken (som för övrigt gick mycket bra) och öppnade Studentportalen för att se om någon tenta blivit registrerad...

Det hade kommit in en tenta. Rörelseapparaten som jag ju blev underkänd på...

...trodde jag. Men ett under har skett. Ett regelrätt, tvättäkta mirakel. Vår Herre måste ha gått efter mig och ändrat svaren i formuläret, eller möjligen grusat ögonen på den som skulle rätta tentan.  För jag klarade mig. Jag fattar inte hur det gick till och jag har kollat flera gånger bara för att försäkra mig om tänk om jag inte läst "G" fast det egentligen står "U", eller att kursansvarig lagt in fel resultat, upptäckt det och ändrat till nästa gång jag kollat. Måste nog be maken kolla en gång extra också...

Jag är i nån liten chockfas. En god chock dock. För inte gör det ju så mycket att jag slipper fundera på den där tentan resten av vintern... Nu är jag i fas med kurserna. Det känns gott!

Kommentarer
Postat av: Erika

Så bra! Du är så duktig.

2009-11-09 @ 22:18:27
Postat av: EVA

Åhhh så kul ! Bra med små överraskningar ibland...hihi !



***

KRAAAM EVA

2009-11-10 @ 11:07:44
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Nina

Grattis! Vad härligt att du klarade det! Nu behöver du inte oroa dig mer över det!

2009-11-11 @ 18:42:13
Postat av: Åsa

GRATTIS så roligt att det går så bra för dig. Men jag har alltid trott att du kommer spika alla tentor, du är bara en som är kunnig på allt och så är det bara:)Vi får väl fira lite nästa helg eller hur, Kramar från lilla jag....

2009-11-11 @ 22:24:22
URL: http://pointerliv.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0