What would Freud do?

Fick en kommentar på föregående inlägg, att isen lossade 11:e maj förra året. Tack för den informationen! Jag visste väl att nån visste... Tror det blir en eller ett par dar senare i år, såvida det inte kommer värmebölja eller blåst eller ösregn innan kvällen.

Låg och slumrade så gott efter att ha arbetat i natt. Drömde just att jag satt på en lektion och där jag satt lossnade kindtänderna. Munnen blev full av lossnade gaddar och jag gick till en toa för att kolla hur många som satt kvar/inte satt kvar. Och så ringde telefonen (i realiteten alltså). Fördärvat också! Jag hade så gärna viljat se hur det skulle gå ( i drömmen alltså). Det är ju inte första gången jag drömt att tänderna lossnat. Inte ens femte, det handlar om minst tio gånger i alla fall. Man kan undra hur Freud och Erik Homburger Eriksson skulle tolkat det här. Kanske är det bara en hint om att jag borde gå till tandläkaren (huga!) och kolla upp tänder (ont!), smärtande käke (dyrt!) samt knölen jag har i samma käke (oroad!).

Nu har jag precis skickat iväg rapporten om intervjumetodik. Den som var avsedd som ett grupparbete jag inte hade möjlighet att delta i. Inte den bästa rapport jag gjort, inte det stoltaste ögonblicket i livet, men jag antar att man måste släppa tanken på det. Dessutom är det bara obligatorium, inget betyg på det. Inlämnat är det i alla fall.

Nu blir det näringslära i tre dar, sen omtenta. Har en vision om att kunna lämna denna första termin utan omtentor flåsande i nacken. Får väl se hur det blir med den saken...

Kommentarer
Postat av: Nina

Så du har fortfarande drömmar om lossnande tänder? Kommer ihåg att du berättat om det förr. I en drömtydarbok jag läst står det att lossnande tänder kan betyda att man är rädd för att åldras!

Hoppas vi ses snart igen!

2009-05-11 @ 20:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0