Födelsedagar...

Så vankas det då födelsedag inom kort. Femåringen blir sex och nog kan man undra var de 2191 dagarna som gått sen hon föddes tog vägen... Lilla 2, 8-kilosfröken. Som anlände till jordelivet utan några stora åthävor. Hon var tystlåten och betraktade sina båda föräldrar med stora ögon. Undra vad hon ska ha tänkt... Lilla lilla tjejen med det mörka håret och kattungerösten. Hon lät faktiskt som en kattunge när hon skrek. Det var förvisso bara en gång hon skrek under de första månaderna, men när hon väl gjorde det så lät hon som en katt... maken till lätthanterlig bebis får man leta efter.
Fast man kan väl säga att hon tagit igen det med åren...

Men vad ger man då en sexårig tjej i present? Hon har önskat sig en pärlmaskin, en sån som man sätter pärlor i håret med. Jag var faktiskt på väg att köpa en, men när jag såg att man skulle snurra upp garn i håret drog jag öronen åt mig. Håröm som hon är, så kanske det är en dålig idé med trådar och elände... så det blev en slingmaskin istället, som man kan färga sex olika färger med. En smyckesbox, några halsband, en jättesöt stickad kofta till alla sommarens kvällar... och så nattskjortan som hon själv pekat ut på H&M. Rosa volang, med Disneyprinsessor på. Inte på något sätt min smak, hade mycket hellre tagit nåt med Snobben på, men det är nog dags att inse att min tid är förbi när det gäller klädval åt henne, hehe... 

Sexåringens morföräldrar har alltid gett pengar till oss så att vi kan köpa presenter.
Men i år kände jag att nej, jag vill inte det längre. Jag har varken tid eller lust att göra deras liv bekvämare. Det är bara lathet och ointresse från deras sida, tid är det enda de har, så vill de ge nåt får de skaffa det själv, vuxna människorna.  Och köper de inte nåt åt henne, så är det deras förlust i längden. Vår tjej har så suveräna farföräldrar, så hon klarar sig. Jag önskar bara att hennes morföräldrar kunde förstå vad det är de går miste om... men vissa hundar lär sig aldrig att sitta.

Hursomhelst så har lilla damen önskat sig tårta till frukost. Givetvis ska hon få det! Fattas bara annat...
Vi har försökt förbereda Lilleman på att storasyster ska få paket... så att det inte blir så jobbigt för honom...vet inte om det gått hem, men nån gång förstår han väl principen och om en dryg månad är det hans tur. Däremot så har han fått nån idé om att han ska bli storebror när han fyller år. Åt sin storasyster alltså. Och hur osannolikt det än är att det skulle hända, så är det dock mer sannolikt än att han skulle bli storebror på riktigt. Åt en bebis alltså...
 


Har jag nämnt förresten att jag ska på konsert? :-)

Kommentarer
Postat av: Bara för idag

Jag vet!! Jag önskar verkligen verkligen att jag kunde fara men det går bara inte att klämma in en till sån utgift i barnledig-på-våren-budgeten. Min treåring önskar sig för övrigt lika brinnande hett ett sånt där nattlinne som din lilla ska få. "Bändättor är mina babonit-flickor", som hon säger. :)

2009-05-04 @ 23:10:34
URL: http://baraforidag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0