Pimp my uteplats.

Har målat stolpar. Altanen har inte fått nåt som helst underhåll under vår tid i huset, förutom att vi gjorde nya staket eftersom de gamla var... tja... hälsovådliga, kan man nog säga.  Men resten är eftersatt. Nu blir det vitt och fint, men vad sjutton ska jag hitta på med golvet?
Nån gång i tiden lackades det nog. Man kan ana flagor om man går riktigt nära...
Jag skulle helst vilja lasera hela golvet svart, för det blir ju ändå grått hur än man gör. Hä blaan, som vi säger i Piteå. Men jag kan ju inte gärna lasera på gammal lack. Och slipa först känns väl inte så lockande  (men man kan ju flörta lite med svärfadern så kanske han förbarmar sig...).
Gjorde just en ritning på hur jag ( jag kan inte skriva VI för vi är väl inte helt överens...) skulle vilja ha det på altanen:




Eftersom det är bastu där hela eftermiddagarna (minus öl och finska svordomar) så vill ingen sitta där uppe. Första åtgärd blir att skaffa bambujalusier så att värmen och ljuset blir mindre. Billig och godtagbar lösning. Sen skulle jag vilja bygga bänkar av tryckimpregnerat virke, med ett bord i mitten. Lite snygga sittkuddar på. Det ska rymmas en del folk tänker jag. Det är ju inmundigande av allehanda grillat som är mest förekommande på altanen, så nåt nytt arrangemang i stället för de otympliga fyra plaststolarna vore lysande. Ett bord med nån snygg vaxduk
(jo, det finns faktiskt!) och kanske nån trevlig ljuslykta. Blommor är ingen idé att ha. De går en snustorr framtid till mötes och slutar sina ståtliga blomliv som kompost...

Den bättre hälften hjälper sina föräldrar med vedkapning och klyvning ikväll. Själv håller jag mig undan så gott det går. Finns inget intressant eller lockande alls med en gigantisk hög stockar som ska vara kapade, kluvna och travade senast i morgon kväll. Tur man har barnen/målning/vika papperssvalor/polera kristallkronan som upptar ens tid. Så man slipper veden. 

Måste bara få säga igen hur fantastiskt trevlig helgen blev! Nu har jag bockat av ännu en sak på min livslista. För tillfället finns inga mer (realistiska) punkter på listan. Men man kan ju börja om från början på samma lista igen. Längta efter ny konsert med Michael W Smith. Han kommer säkert tillbaka om fem-sex år eller så. Följer du med då, Anett?
Helgens mest otippade var att jag, i fikakön på caféet på EFS-kyrkan i Örnsköldsvik, efter konserten, träffade vår kursansvariga lärare för kurs O0047H...

Nu märkte jag just att min mellanslagstangent har börjat gnissla. Grymt irriterande. High quality gadgets from Net-on-net...

God natt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kostar du i timmen??????????? Behov av lite pimp på min altan oxå!!!! Härligt att du hade det gott i Övik. Vi ses och hörs nu ska jag klippa gräset innan jag ska gå i säng.

2009-05-26 @ 08:39:46
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Fru Lundgren

Grymt bra idé!

Tycker att din andra hälft bör vara TOTALT överens om allt blir som bilden du ritat såg ut. SNYGGT!



Tur att man inte har nån altan att lägga energin på.

Jag har fullt upp med kräkande barn och sociologitentan....

2009-05-26 @ 17:47:00
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Noterade att han snart är 60 bast den där smith,inte säkert han leev om 5-6 år

2009-05-26 @ 18:09:03
Postat av: Anett

Självklart följar jag med Vickan.

2009-05-26 @ 22:27:42
Postat av: Maken

Top notch is the shit! Vill bara tillägga att det INTE, jag repeterar INTE på några som helst villkor kommer att vara några sittkuddar på nån altan. Ty dessa kommer undertecknad att få hämta in ända från grannbyn.

2009-05-27 @ 08:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0