Mat.


Hur var det nu igen... du är vad du äter?


Pratade just med min kurskamrat på MSN,
även hon sitter och kallsvettas med sociologin idag.

Vi konstaterade att studier INTE skapar goda förutsättningar
för ett sunt leverne.
(och med ett strukturperspektiv kan vi komma undan med
att det är samhället som bestämmer vad vi ska äta, inte vi själva...)

Hon hade ätit tre wienerbröd idag och försökte fundera ut
ett bra skäl att ange, när henns sambo undrar var fikat tagit vägen.

En annan tentapluggande kamrat var inne på sin fjärde glass
när jag pratade med henne på förmiddagen.

Själv har jag ätit fem fiskpinnar utan tillbehör till lunch,
två koppar te med vardera tre tabletter artificiellt sötningsmedel,
samt tre hallonbåtar efteråt.

Du berättar det inte för Anna Skipper, va?

Uppdatering: Ytterligare en hälsosam själ har sällat sig till skaran.
Hon åt ett halvt kilo godis till middag.




Kommentarer
Postat av: Maken

Var det något fel på de bitar panerad fisk som du produktutvecklade i förrgår som redan låg i kylen? För enkelt va?!

2009-05-28 @ 15:47:44
Postat av: Anonym

Grilla absolut , jag är med!!! Tänk om lilla my kunnde jobba , gud vad kul det skulle vara....Tre trötta småbarns mammor med mycket att prata om. Så himla kul det skulle vara att vi tre skulle nån gång få jobba ihop. Nu ska jag lägga en trött grinig Tim. Vi kan ju höras närmare jobb helgen.

2009-05-28 @ 20:39:49
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Ingela

Vav vilken lyxmat. Själv drack jag en kopp kaffe.

2009-05-29 @ 11:49:58
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0