Vickan visar vintern fingret!

Ha! Nu rasade sista sjoket snö från taket. Och utsikten försvann. Nä, skämt åsido, men det ÄR mycket snö.
Än så länge. Men nu kan det bara bli bättre... En månad till bara, sen är det där obehagliga vita täcket borta.

Min man sitter mitt emot mig och surrar med en kompis (och jag bloggar. Trevligt sällskap man är) och gubben suckar och beklagar sig över att det snart är husvagnssäsong. Det är bara det att han L-J-U-G-E-R! Han älskar det! Han måste bara hålla ner det så att jag inte får för stora förhoppningar... Men jag vet att han vill så han skäms.

Nu sitter de här och diskuterar lapplisor. Såna som sätter upp lappar på arbetsplatser. "Din mamma jobbar inte här"
och så vidare... på gubbens jobb har de satt upp pedagogiska skyltar med hur man håller en diskborste, använder diskmedel och andra nödvändiga kunskaper... man kan inte vara nog tydlig... med -host- män... -host, hrmm...

Jag å klasskompisen har firat våra födelsedagar idag med fyra mastiga föreläsningar. Och så fika på det. Till de andra två i gruppen också förstås. Nu är vi inte födda samma år, men samma dag. Tänker inte gå in på vem av oss som är sex år yngre. Eller äldre.

Dags å sova. Blir tidig avfärd i morgon bitti. Kursintro på O0047H, samt mer sociologiska teorier: Marx, Durkheim, Weber, Mead och Goffman. Goa gamla gubbar...

Fridens liljor!

Kommentarer
Postat av: Erika

Grattis på födelsedagen jag tordes inte ringa och gratta dig den här tiden.

2009-03-31 @ 22:09:07
Postat av: Maken

Alltså: Tidigare har den här bloggen varit högst läsvärd, men på senare tid har det blivit en alltmer föraktfull stämmning. Påhoppen haglar, på olika företeelser i allmänhet och på undertecknad i synnerhet. Det är därför med sorg i hjärtat jag meddelar dej, kära bloggägare, att jag kommer att sluta läsa din blogg så länge dessa påhopp fortgår. Behöver jag tillägga att jag är felciterad å det grövsta!

2009-04-01 @ 13:22:26
Postat av: Anonym

Hallå där!!! Tänk jag får jobba med dig i helgen...JIPPI!!! Vi ses då , Kram;)

2009-04-01 @ 16:09:14
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Anonym

Å jag glömde säga GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS , GRATTIS, GRATTIS:)

2009-04-01 @ 16:12:10
URL: http://pointerliv.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0