Teologi.

Det blir mycket dryckenskap när man pluggar.
Mången tekopp.

Jag har kommit fram till att portionspåste tveklöst bräcker löst te avsett för bryggning eller tesil.
Speciellt dåliga är lösviktsteerna, de man skopar upp själv eller som säljaren mäter upp.
De tappar snabbt smak och känns ofta syntetiska.
Värst av lösviktsteerna är de dom finns på Coop och Kvantum.
Värst av de som finns på Coop och Kvantum är smaken Fläder och Champagne.
Men... ingen regel utan undantag... Brunkullan, den jämtländska landskapsblommans te (tror jag) som jag provade på hotell i Östersund, är ett mycket gott te. Dock finns inte det på Coop och Kvantum, men hör i alla fall till kategorin löste.

Hederligt påste vill jag ha.. Inte de där läskiga trekantiga nylonpåsarna, utan vanliga papperspåsar i kuvert.
Kuverten är jätteviktiga.
Jag köper aldrig större förpackningar än 25-pack.
50-packen har inga kuvert på påsarna. Det är inte bra.
Blir fort unket. Börjar smaka hö.
Och så måste teet förvaras i en skåp där inga kryddor eller kaffe finns.

En klassiker som alltid funkar är Yellow Label.
Earl Grey är också bra.
Senaste smaksensationen är Icas I Love Eco, med björnbär, jordgubbar och havtorn.
Mycket välsmakande!
En annan favorit som jag inte lyckats få tag på som en enda smak, bara i sortimentlådor med fem smaker och där de andra fyra smakerna är som rävgift, är Lipton Orange Jaipur. Fantastiskt gott. Men man kan ju inte köpa en kartong med 25 påsar och slänga bort 20... kanske i mitt nästa liv ,när jag ska vara Sarah Dawn Finer... då kanske jag har råd att slänga bort 20 av 25 påsar... men inte nu alltså.

Om nån vet var jag kan köpa Lipton Orange Jaipur, så meddela mig! Jag vet att det finns i soloförpackning, men inte här i stan verkar det som...

Kommentarer
Postat av: Maken

Rent spontant undrar jag om det är undertecknad som av misstag råkat köpa hem höte? Eller varifrån har du fått denna smakupplevelse ifrån? Tallbarrste har man ju testat, men höte? Icke!

2009-03-03 @ 12:48:08
Postat av: Ingela

Grönt te är också gott. Speciellt med mint smak. Annars är blue fruit också helt okej.

2009-03-03 @ 18:18:41
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0