Teologi II


Så här i finanskristider och med miljöhotet som hänger över en så gäller det att spara...

Hade trevligt besök igår, av kompisarna som numera är folkbokförda Pitebor.
Tar av mig hatten, bugar mig djupt och önskar dem välkomna hem.

Vi fikade. Förstås.
Och då jag tog två av mina begagnade tepåsar
till återvinning i en tredje kopp te
(inte av snålhet... mer som ett experiment)
så hakade en av de besökande på.
Tävlingsmänniska.

Han samlade helt enkelt ihop alla begagnade tepåsar
han kunde hitta med samma arom och gjorde sig en häxbrygd.
Notera också att det var ekologiskt te!

Tyvärr slutade kvällen med att underteckand fick konstig
yrsel och mådde rätt... konstigt, kan man säga.
Fruktansvärt obehagligt att känna att runtomkringet försvinner och
man måste ut för att få frisk luft. Huvva!

Uppsökte vårdinrättning och fick konstaterat
att jag i alla fall inte var döende.

Det där vill jag inte vara med om igen...

Åkte hem och sov och idag känner jag mig fit.

Nu kommer snart Fru Lundgren och hämtar mig.
Examination av hjärt-lung-räddning.
Ska snart gapa över Mini-Annes mun inför en okänd examinator.


Kommentarer
Postat av: Frida

Svar:Är det sant? A har ju börjat väcka mig vid den tiden så då är det bara att kolla då med andra ord! Tack för tipset!

Akta dig för häxbrygder :)



/Frida

2009-03-04 @ 13:48:12
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0