Låt inte AdLibris sälja på dig en massa onödigheter...

Med ett något så när välbehållet förnuft, en förmåga till kritisk granskning samt en läsbar skrivstil så behöver man inte köpa kurslitteratur för att fixa tentorna, så är det bara.

Om man skriver anteckningar (läsbara) på föreläsningarna, följer studiehandledningen så klarar man sig (de rapporter man ska lämna in kan behöva lite uppbackning i litteraturen, men man kan lätt dela böcker två och två).

Internet är ju en guldgruva! Hur mycket gamla tentor och uppsatser som helst, där det jag vill veta är omskrivet från fackmumbojumbo till svenska.

Senast idag när jag skulle läsa på om nominal- ordinal- intervall- och kvotskalor så var Wikipedia bästa läromästaren, långt bättre än kurslitteraturen (Nursing Research) och anteckningarna (gick inte att deschiffrera).

Dagen bjöd på en trevlig överraskning också. Jag hade förstått att omtentamen bara kunde ge ett godkänt betyg, alltså inte VG, men det verkar vara fel, fel, fel... jag fick tillbaka omtentan i näringsfysiologi och hade VG på den. Tjohoo!

Kommentarer
Postat av: LillaMy

Kolla alltid källan! :).Uppsatser.se kan du läsa en hel del på också och där kolla deras källor och gå till dem.Alltså;Kolla alltid ursprungskällan!Ett råd från en nykläckt studerande ;)

2009-06-03 @ 07:27:20
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0