Lilla nostalgitrippen!

Nu har man nått en så pass hög ålder att man börjar prata om förr och och för tjugo år sen...

Vad har du för favoriter från förr? Här är några av de sentimentala golvbrunnar jag brukar ramla ner i:



De här färgglada och som jag minns dem -goda- läskedryckerna i 33 cl-flaskor
fick jag och syrran alltid när vi följde med våra morbröder ut på sjön i deras fina båt.
Det vanliga var att jag drack mängder av läsk, åt onödigt mycket godis, blev därpå sjösjuk och spydde i en kastrull.

Det sägs att Flämt, Gulp, Plonk och Wroom slutade säljas
på grund av de innehöll tveksamma kemiska substanser.
Jag vet inget om sanningshalten i det, men jag saknar dem i alla fall...

Och här kommer en till favorit:



Det fanns, rätta mig om jag har fel, fyra olika DATE:
Natalie (lila), Susan (aprikosorange), Nikki (vit) och Pamela (blå)*.

Mer än en gång fick jag och syrran schampo och duschcreme i julklapp
av farmor. Mer än en gång var det DATE. Varje gång fick jag Susan
eller Pamela och syrran fick Natalie. Som ju luktade godast.
Ordningen brukade också vara att syrran använde upp sina flaskor
på två duschar (det stod en obelisk av skum på golvbrunnen) och sen
använde hon helt sonika mina flaskor istället, varpå jag hann använda mina
några enstaka gånger innan de var slut.
 När jag blev större köpte jag Natalie för egna pengar och gömde flaskorna med omsorg.
Men så slutade man tillverka de gamla klassikerna och ersatte med nya trista lukter.
Usch, det var bättre förr.

*Rangordningen av väldoft var enligt mig: Natalie, Nikki, Susan och sist Pamela.
Pamela var en sån där sval meningslös tråkdoft.



Kommentarer
Postat av: Asa

wow date det var inte igår man såg den flaskan skratt

2009-06-17 @ 17:16:47
URL: http://trollydolly.se
Postat av: LillaMy

Hur kan du ha så bra minne?Jag minns inte ens vad jag gjorde i morse.Hoppas att ni får en skön midsommar.Kram

2009-06-17 @ 22:40:31
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jobbar du på söndag???? Gud så kul:) Äta kan vi absolut göra!! Vi kan väl höras i helgen. Hoppas du får en fin midsommar , det är fjärde året jag jobbar är gode less vill vara ledig!

Kramar och hälsa the family

2009-06-18 @ 21:43:29
URL: http://pointerliv.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0