Blogg i tidig morgontimme...

Solen är på väg upp. Ytterligare minst sex avsnitt av Criminal Minds är avverkade (elva i går natt) och klockan 01:30 åt vi jordgubbar till efterrätt... dessutom har vi hunnit vara på Piteå Summer Games (Piteå HIF mot Umeå nånting, 0-0), vi har grillat och jag har ordnat grunden till sex turkosa manchestergardinlängder som skall sitta i husvagnen (dammigt. Snöt turkost lurv efteråt). Sist, fast egentligen främst, har vi tagit god hand om grabbarna i huset. Just nu går det lite tungt, men om några timmar är det hemgång.

Det har ösregnat i natt också och den svala luften som följde med regnet var en ren njutning efter de stekande varma dagar som gått. Vi badade i kompisars pool igår. 29 grader varmt i vattnet. Då kan inte ens den mest inbitne badkruka gnälla.

På tal om att bada så har jag några vattenburna drömmar:

-Jag vill ha en kanot. Att glida runt på spegelblank sjö med.
-Jag vill prova på att åka vattenskidor. Dock inser jag att jag antingen:
   a) skulle bli kvar på bryggan eftersom jag nog knappast skulle orka hålla kvar repet, eller:
   b) skulle flyga iväg med både ben och skidor kvar vid bryggan. Man är ju inte såå vältränad och hållbar.

-Jag vill åka ut med motorbåt, sitta längst fram och njuta av sol, vind och vatten. Självklart rejält medicinerad med åksjuketabletter och insmord med högsta tänkbara solskyddsfaktor. Solen har redan visat sina sämre sidor mot mig. De fläckar av min rygg dit solkrämen inte nådde blev illröda och svidande efter en timme i solen. Min morsa säger att det där blir bättre med åren, men jag synar det.

 Nä, bäst att ta och ladda dvd:n med en ny skiva Criminal Minds... kanske en dubbel espresso på det. Gäääsp.








Kommentarer
Postat av: M

Hur långa är avsnitten?!? Vem tar hand om barnen?!? Är de verkligen så bra? Jag får ingen klar bild av Criminal M så jag kan uttala mig.



Skriv en kråka på din blogg när du har fixat altanen. JAg kommer absolut att tycka att du är duktig!

2009-06-28 @ 11:23:16
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Lotta

Var igår & kollade på en PHIF match & fotade lite.

Kyrkmarknaden fick sig även ett besök, mitt under regnet :) Var ju dock kortvarigt

2009-06-28 @ 16:22:32
URL: http://www.lottaskrypin.se/blogg_wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0