Japp!

Jag har överlevt första dagen!

De flesta av oss 80 antagna (av 593 sökande)
var på plats och fick efter att vårt namn ropats upp,
(som när man började småskolan)
ställa oss och berätta vad vi gjorde där.
(jag trodde att det var uppenbart...)

En rivig lärare, en dam och som hon själv uttryckte det:
"Äldst av dem alla"
ställde oss mot väggen rejält.

-Va? Ska du också bli barnmorska?
frågade hon nån och hävdade bestämt att
många minsann skulle hinna ändra sig på vägen...

Någon sa att "de valt att läsa det här därför att..."

-Det här?? sa läraren.
Ni ska läsa till sjuksköterskor, kom ihåg det!

-Jaså? Du är en sån där tyst tjej, sa hon till en annan.
Ställ dig upp och skrik så vi hör vad du säger!

-Har du ens tagit studenten än?
sa hon också till nån som såg mycket ung ut...

Jag tyckte det var ganska roande,
men förstår om nån kanske blev en gnutta stött...

...för det var lite som Jerry Springer,
som rantar runt bland publiken
och ställer genanta frågor till höger och vänster...

Nä... Nu blir det ryggläge och skönhetssömn.
Blir ännu tidigare avfärd i morgon
så det är bäst att börja sömnproceduren i god tid,
det brukar ta ett tag!

Den som har en gummiklubba till övers får gärna låna ut den till mig,
så kanske det där med sömnen ordnar sig utan kemiska substanser... :-)

***

Tack för utmärkelsen Kulturkofta!

(skickar den vidare om jag hittar några bloggmammor som inte redan
blivit "utmärkta")

Öjebybor:
Ni måste ändra inställningarna i bloggen
så att man kan kommentera även om man inte har googlekonto
eller så...

Natti, natti!

Kommentarer
Postat av: öjebybor

vi har nu fixat så att det går att lämna kommentarer utan konto......ingen gummiklubba men gubben kan låna hem en slägga modell jättestor som garanterat fixar en rejäl sovstund dessvärre är det lite riskabelt med doseringen annars kan det bli lite sådär superjättelångvariantalakomaochaldrigvaknaigen.

lycka till i bänken och vi saknar dig på jobbet

(vi=jag och min gubbe för att då är jag glad när jag kommer hem) ledig för lunch?? hör av dig bara

kram

2009-01-19 @ 22:38:39
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Fru Lundgren

Jag som inte brukar vara nervös inför att prata i grupp kände genast pulsen stiga och benen skaka när komentarerna började hagla. Det är lite "old school" över henne. *skrattar Men sen insåg jag ju att hon inte är så farlig som hon lät. Hon är ju en riktigt ärta! Ser fram emot fler lektioner med henne! Hörde du förresten att hon avslöjade att hon brukade gå till kyrkan? å så var det ju det där med att kombinera kristendom med humanism. Vi har nog en del att lära där. Finns nog långt mer än ett rivjärn i den damen :)

Såg du att det varit en olycka efter vägen???

Blir en lugn morgon imorgon! Kommer hellre för sent än att inte fram alls...

2009-01-20 @ 22:46:01
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: EVA

Det kommer garanterat att gå bra och du kommer säkert att trivas så bra att du fortsätter och läsa...hihi !

***

KRAAAM EVA

2009-01-21 @ 20:47:43
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0