...

Efter några omstruktureringar blev det hemmastudier idag, istället för praktik. Lägger sista praktikdagen nästa vecka i stället.

Nu har Det Stora Allvaret börjat: Tentapluggandet!

Och det är just detta som är min största (av alla) svaghet: att skapa ordning och struktur och
genomföra saker planerat och i rätt följd.
Jag har börjat från början, tänker vara benhård med det, inget hoppande och hattande hit och dit!

Har samtalat med kompisen/kurskompisen i grannbyn via MSN, alltså med webbkamera, lurar och mikrofon.
Lite suspekt är det och hon får tåla att se mig i min mest osminkade, okammade form. Hav överseende Fru Lundgren!
Men det är ju helt suveränt att kunna konferera fast man bor så långt ifrån varandra (hrmm... fyra kilometer) och hjälpas åt genom alla böcker om jonkanaler, natriumpumpar och dubbelhelixar...

Den uppmärksamme ser att jag också gör ett försök att skriva ocentrerat. Observera: ett FÖRSÖK. Blir säkert inget permanent. Visst är det märkligt att en människa, i detta fallet jag, kan vara så ostrukturerad samtidigt som vissa saker MÅSTE vara symmetriska, lika till antalet eller i det fall det handlar om tavlor, hänga exakt lika högt på väggen? Eller skriven text som måste vara exakt på mitten av skrivytan? Det måste ligga nån diagnos bakom detta... men nu går jag alltså mot mina måsten och struntar i centreringen. Friskt kopplat, hälften brunnet!

Här finns en ny blogg som måste kollas: Kulturkoftans make, Hemmapappan har börjat blogga. Kan bli riktigt kul!

Höll så när som på en timme att missa ett födelsedagskalas igår, som dottern var bjuden på. Ajajaj... dock styrdes det upp när kompisen sa att deras dotter skulle på kalas. Då slog det mig. Hårt. Vår dotter var ju också bjuden. Baaad Mama!

Tack och lov hade kompisen ett litet lager presumtiva kalaspresenter hemma, så jag lånade en av dem och slog in den i det fulaste paket jag åstadkommit nånsin. Pappret var snyggt, men mammas förmåga var dålig just igår, så det blev som det blev. Nåväl, dottern kom sig iväg på kalas, intet ont anande om den fadäs som hennes mamma höll på att ställa till med.

Nu ska kidsen hämtas på dagis å sen blir det helgstädning. Lite försenat. Eller alldeles för tidigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan Vickan!



Titta in till mig - jag har ett par småsaker till dig på min blogg. Helt frivilligt förstås!!!



Kram Ingrid

2009-02-09 @ 16:27:27
Postat av: Annelie

Kul för dottern att hon kom iväg på kalaset ändå =)



Ha det så fint och lycka till med alla prov!

2009-02-09 @ 16:28:09
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0