Återfunnet.

Så har jag då lyckats ramla ner i ett sentimentalt hål igen.

Den här gången är det en låt från fornstora ungdomsdar som fått mig på fall.
Länge har jag letat den, sången som BUK (ev. var Kulturkofta solist) sjöng nån gång på tidigt 90-tal
(jag skulle gissa 1992...) och som jag tror är skriven av nån av Ådahlarna. Sången heter kort och gott: "Hem"

Jag har bara hört den en enda gång sen dess, i en inspelning av Lars Mörlid, som kanske inte är en av mina favoritartister. Jag har dock aldrig hittat inspelningen på CD...

Men, men... den som söker han letar... och idag, på Dagens musiksajt hittade jag den!
Förvisso med Lars Mörlid (ja, jag vet att BUK inte har spelat in den :-)) men ändå.
En nerladdning som kostade mig 9,95 kronor, men nu finns den i min dator och jag
har fått en skopa frid i hjärtat. Det här är en sång som jag hoppas att nån spelar på min begravning (må den vara avlägsen).

För övrigt kan jag tillägga att jag nog är, eller var, ett av BUK´s största fans. På riktigt.



Kommentarer
Postat av: karro d.ä

Jaa, vem minns inte BUK. Det var nog där mannen startade sitt stora sångintresse. Jag minns en stoooorrr kör, som klämde i från tårna och sjöng "Han håller min hand, åååhhh så nära...." HÄRLIGT!!

2009-12-10 @ 09:25:59
Postat av: Victoria

Ojojoj.... gåshud Karro!

2009-12-10 @ 09:47:45
Postat av: Ingela

Ja, vem minns inte BUK. Pratade förrästen om vår Israel/Egypten resa här om dagen. Vilka underbara två veckor som det var och allt vi hann uppleva och se.. . .

Tack för tipset om pajen förrästen.

2009-12-10 @ 10:51:50
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se
Postat av: M

Ja du. BUK och solo. De som påstår att de aldrig ångrar någonting... Det har jag aldrig förstått. Jag skulle aldrig ångra BUK, men däremot ett solo eller två. Det skulle aldrig hända idag.



Åh, vad jag skrattade åt rubriken och innehållet i inlägget nedan. Det är ju så det är!

2009-12-10 @ 20:41:37
URL: http://kulturkofta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0