Top ten...

...inredningsdetaljer som aldrig kommer över tröskeln i mitt hem:


Takfläkten i guldmetallfärg.
Vidrig rakt igenom. Skira frostade glaskupor med krusad kant
gör den ännu värre...

DollarStores doftljus.
Om man nu prompt måste ha dem, så kan
autoinjektor för akut allergichock vara bra att införskaffa först.
Snudd på att de borde varningsmärkas... kanske med dödskallen?

Älghornet.
Eller renhornet eller annat horn.
Ska tydligen vara trendigt nu.
Jag associerar till svettlukt, flanellskjortor och grönlaserade pinnstolar...
I det hem där älghornet återfinns, kan man ofta också hitta den
uppstoppade ugglan med elaka ögon och råtta i munnen...

Ryska Babushkan:
Den där rödkindade damen som har en hel armé av likadana fast mindre
babushkor inuti. Jag har inte sett skönheten i dem, men nu ser jag ju att de säljs i butik.
Kanske är det jag som är helt ute?

Ölspegeltavlan.
Bartavlorna med spegelbakgrund
och Budweisertryck. De Luxemodellen har tryck av fejksammet.
Den evige ungkarlens väggprydnad.
I samma kategori finns Grindslantentavlan
som har en barskåp inuti...

Tavlan med den gråtande pojken.
Med stora krokidiltåren på kinden.
Ger inte den er ångest också?
Talar till ert samvete?
Det kniper till i hjärtat och plötsligt känner man
för att skänka alla sina pengar till Unicef...

Afrikanska masken.
Herregud, man måste ju kunna sova gott om nätterna!
De där ansiktena har nåt mycket mystiskt över sig. Så där att man kan ana att möblerna
flyttar runt av sig själva i mörkret och att stereon plötsligt går igång utan anledning...

Buddha.
Tanken på att ha en barmagad, fet liten man av grön jade
på min antika skänk, gör mig mycket illa till mods...

Den klassiska porslinshunden i naturlig storlek.
Värst är dalmatinern och snobbiga vinthunden.
Själv har jag haft en tax. Den var till och med fulare än farsans
glaspenis med pung, avsedd för starkdryck...

Bidé i trädgården.
Ja, man har svårt att tro det, men det finns människor som på allvar
planterar blommor i sanitetsporslin.
I sanitetsporslin som ingen längre vill ha inomhus.
All osmaklighets botten är nådd när man som grädde på moset
gör en fontän av stjärtduschen. Det är ju som att be om att A-laget ska nyttja
ens trädgård som servicehus...



Uppdatering 07:53:
Jag kom på några till, som inte ryms på listan men som får agera bubblare:
Kurbitsmålade Moraklockor, porslinsdockor i alla varianter
samt stramaljtavlaor med fiskargubbar/gråtande barn.
 









Kommentarer
Postat av: Anonym

Mina päron har 5 av sakerna....huva!!!!

Hoppas ni fick en lugn natt, Kram..

2009-08-19 @ 08:20:27
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: M

Hötorgskonsten överhuvudtaget... Hurv. Farmor och farfar hade den gråtande pojken i vardagsrummet och jag blev alltid tårögd själv. Tänkte mig honom som den lille sotarpojken.



Men du, glaspenis?!? What the hell?



Till Buddahs försvar vill jag påpeka att han från början avbildades mycket mager och att han genom någon kontamination av kinesiska fruktbarhetsmyter började framställas som frodig. Han var en ganska sträng asket innan han valde medelvägen och även efter detta var måttan måttet. Men jag har inte heller B hemma, utan i en låda på jobbet tillsammans med Koranen, katolska radband, judiska kippor och en gammal bönekvarn. Jämlikt.

2009-08-19 @ 19:53:51
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: jimmy

hmm,kan det vara så att tant varit på presenten?

i så fall, på min lista så skulle lampor med drakar och svärd portas!!!!

2009-08-20 @ 13:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0