Bygga

Utanför dörren har jag just nu, inte mindre än TRE män som arbetar. Bygger, fixar och ordnar... fast nu åkte en, så då är det bara två, men ändå: TVÅ män som arbetar. Oh, jag kan vänja mig vid detta!

Det är en fantastisk tillfredsställelse att se tråkiga saker bli färdiga utan min medverkan.
De roliga sakerna kan jag göra. Men räta upp ytterdörrarar och kapa hål i väggar, neeh!
Eller jo, kapa ett hål i väggen skulle jag gärna göra, om jag fick göra det á la motorsågsmassaker, på fri hand genom stabbar och kablar, snett och okontrollerat. Det skulle kunna roa mig!

Jag fixar markservicen idag. Barnen gick till farmor, så det är ganska lugnt. Och TYST! Inte ens en borrmaskin eller kapklinga hörs för tillfället. Bara IKEA-fläkten som ligger 20dB över vad som utlovats i manualen. Fast oavsett om den låter, så måste man inte svara den. Man måste inte förmana, inte lyssna aktivt.

Nu ska det bli körvstroganoff med basmatiris (eller som min morsa trodde att det hette: bas-mat-ris).

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Ja visst är det underbart att se andra arbeta...problemet bara är att jag har väldigt svårt för att ligga still och slappa själv då, då blir det att man stiger upp å gör nåt vettigt själv oxå, tänk om män oxå fungerade så...!

2009-08-12 @ 13:11:54
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Du vet ingen som har en vit 90*200 sängstomme/sänggavel till salu billigt?!

Skulle ha haft en i sonens sovrum.

Sett tapeten på bloggen?

2009-08-12 @ 14:10:13
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Ingela

Jösses vad jag blev avudsjuk. Kan man få låna dem ett år eller två?

2009-08-13 @ 10:03:03
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0