What goes in, must come out...

...lyder devisen för tillfället. I går kväll, för precis ett dygn sen fick jag en spark i baken av magsjukeviruset.
Man tackar, man tackar!

TACK och LOV har jag inte behövt kräkas... lider av en lätt emetofobi och värst är väl inte själva kräkandet, utan ångesten på vägen mot kräkningen. Våndorna. Kallsvetten. Vetskapen om vad som komma skall...

Vad jag gjort istället för att hulka upp framvägen låter jag vara osagt, men det börjar i alla fall närma sig 40-talet gånger.

Dieten för dagen har varit Coca-Cola, apelsinjuice med mycket is, samt  en liten bulle fördelad i mikroskopiska tuggor under en halvtimmes tid.

Ja just det ja: En Piggelin också. Från ICA Supermarket denna gången. Inte från Akutmottagningen på SuS. Således blev den mycket billigare än föregående glassfrossa, den som sonen stod för.

Magen verkar lugna ner sig nu. Men vissa sviter (eller svider??) kvarstår och jag säger bara: Tack Gode Fader i himmelen för Idomin!

Kommentarer
Postat av: Terese

Stackars söta!

Torka försiktigt och varsamt...hi hi krya på dig!

Kram kram

2009-04-14 @ 21:19:04
URL: http://t2edmark.blogspot.com
Postat av: Fru Lundgren

Hoppas att ni kryar på er snart och att det gick bra igår... Ringer dg vid 9-tiden och hör om du ska hänka idag :)

2009-04-15 @ 07:11:14
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Sofie

Krya på er! I dag fick jag veta resultatet på omvårdnadstentan. Gissa om jag har skrivit mail ringt och hållt på!!! Jag har tydligen fått den kursen tillgodoräknad, men nu har de tagit bort det. Men fick VG också iaf jippi

2009-04-15 @ 13:33:58
Postat av: Anonym

Krya på er alla!!!

2009-04-15 @ 13:45:37
URL: http://pointerliv.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0