Update!


Valborgsmässoafton 8:30:

Besiktigat och klart. Skämde inte ut mig alls. Klarade inkörningen utan problem. Det var av nån märklig anledning den stora fasan. Att köra fel, för långt, för snett eller så. Det är lite lustigt, jag haft körkort i 13 år och är rädd för att inte kunna köra in i genom en bred verkstadsport... jag har ju aldrig kört på nåt... (än).

Nåväl: Spindellederna var enligt besiktningsmannen "helt slut, men det har ni väl känt?"

Jojo... vi har känt... skriv under på det. Och vi gissade innan, att påpekandet från förra besiktningen,
om just spindellederna, knappast skulle bli bara ett påpekande i år.
Men... ni vet... man gasar tills det rasar. sen reparerar man när man inte kommer undan längre och gråter lite inombords när man drar kortet genom Babsen på Biltema...

Måste också tillägga att om besiktningsmännen alltid är nyduschade, trevliga 25-åringar med godlukt på sig, då blir det jag som åker på ombesiktningen också.

Nu ska vi fira Valborgs. Jag och ungarna. Ska inhandla en burk majskolvar, en påse klyftpotatis och en flaska Bea. Kanske slår på stort med Festis åt ungarna...
Maken firar i horisontalläge, med vattenglas och febertermometer.
Påsken gick bort på grund av magsjuka. Valborgs går bort på grund av feber. Dotterns födelsedagsfirande går ev. bort i morgon. Men det kan man ta igen en annan dag. Får man vara ego och det kan man väl få vara ibland, så fasar jag mest för att den planerade Ikeatrippen med tjejkompisarna på lördag blir inställd för min del. Det vore nedslående.

På onsdag, när alla SKA vara friska, därmed basta! så ska jag och maken till Kulturens Hus och lyssna på Kenneth Gärdestad som berättar om sin broders liv. Arctic Voices sjunger Tedlåtar. Tror det kan bli riktigt bra.

I går kom Fru Lundgren och berättade att Michael W Smith ska spela i Övik den 23:e maj.
Konsert med Michael W står på min to-do-list i livet. Jag har betat av Toto (två gånger) och har kvar några andra artister. Elton John är en. Michael W Smith en annan, som sagt. Om jag så ska cykla till Övik och övernatta i ett krondike så ska jag dit! (med risk för att jag får äta upp det jag just sa. Hur vadderar man en cykelsadel på bästa sätt?)

Ha en underbar Valborgskväll allihopa.
Var goda föredömen för yngre generationer!
(ja, det är spriten jag menar! Barn gör som bekant inte som man säger, utan som man själv gör)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå där.... Hoppas ni får en trevlig valborgs du maken och barnen trots feber som spökar.

Själv jobbar jag , det slår aldrig fel har jobbat varje valborg och midsommar i 4 år:)

2009-04-30 @ 13:14:27
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: LillaMy

Vilken otur med sjukdomar ni har haft,men efter regn kommer solsken.Nu blir ni säkert inte sjuka på tre-fyra år ;).Always look on the bright side of life...Här har vi firat en riktigt trevlig valborg med våra grannar i Badhusparken.10 barn och 7 vuxna,men de stora barnen for på gratis bio efter ett tag.Ha en skön kväll

2009-04-30 @ 21:36:36
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0