Min kurskamrat...

...var lite sen en morgon när jag och Fru Lundgren skulle hämta henne.

Hon skulle gå med lilltjejen, tvååriga Alice, till dagis på morgonen. Alice behövde bajsa, men ville inte, så de blev lite försenade.

I morse, när de kom till dagis, Alice och kurskamraten, hade ingen personal kommit, men det finns en nyckel till dagis, så kurskamraten låste in Alice på avdelningen tills personalen kom, det är tydligen helt okej... och Alice klarar ju sig själv en liten stund.

Efter en stund ringde kurskamratens man. Man hade hittat Alice hos kurskamratens mamma. Hon hade gått dit, utan att dagispersonalen märkt det ... man förundras över att hon hittade dit själv, bara två år gammal.





Cafétjejen på Café Aurora höll på att ramla baklänges när vi i kaffekön pratade om Alice och hennes dagis..

...men hon blev mindre vit i ansiktet när hon förstod att Alice är en hund.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hahah, jag kan förstå om de övervägde att ringa soc. hehe låsa in på dagis och lämna ensam en stund =)

2009-04-04 @ 10:43:15
Postat av: Vera

Hahaha... oj, vilken historia! Jag tror alla med en gnutta vett hade baxnat om man hörde den berättas och man inte visste omständigheterna- att det var en hund :)

Tänk så fel det kan bli! ;)

2009-04-12 @ 17:14:43
URL: http://vera-med-flera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0