En ängel flög förbi...


Maken är riktigt, riktigt het!
39,2 grader, blek och eländig.

Bilen ska besiktigas i morgon kl. 07.
En glödlampa på höger halvljus var trasig.
Maken bläddrade fram lampbytarguiden i Haynes
gör-det-själv-men-skyll-dig-själv-bok.
Han visade mig. och sa att det är enkelt. Jag suckade djupt.
Klockan var 23. Jag var lagom sugen på
att rota runt under en motorhuv.
Det är mot alla mina principer, min vilja och min kvinnlighet.
Jag kan måla hus, spika tak, bära kartonger.
Men meka bil... icke!

Just då dök grannen upp.
Som sänd från ovan.
Jag kände vingslagen.

Lampan är bytt och mina händer är fria från olja.

Hallelujah!!

(nu återstår bara att skämma ut sig på Svensk Bilprovning i morgon också. "Jahaaa... är spindellederna glappa? Jasså, ni påpekade det förra året? Oj då, hoppsan, tihi, tihi.... Ja, det är ju egentligen min man som sköter det där. Själv är jag blond, lite blåst och har ingen aaaning om hur sånt där funkar, tihi tihi... men jag ska genast åka och skaffa spindelleder. Köper man  dem på djuraffären?")

Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Hoppas att allt gått bra!

2009-04-30 @ 08:33:19
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0