Efter alla år...

...av dokumentärer, nyhetsinslag och debatter runt Annika Östberg, så har hon nu landat på svensk mark. Hon har sökt nåd ett antal gånger, hon har önskat få komma hem till Sverige. Och Sverige (åtminstone media) verkar ha ansett att hon så skall. Nu när hon till sist är här börjar det genast gnisslas och knotas över priset på hennes flygbiljett...  

Det är nog det jag fascineras mest över med Sverige. Den där halvmissnöjdheten. Lagom ska det vara. Får inte vara för bra. Nu har den stora massan fått som de ville... men.

Jag har ingen vidare koll på fallet Annika Östberg. Inte mer än att jag kan tycka att det är galet att offrens anhörigas bitterhet och hat fått vara tungan på vågen när det kommit till Östbergs ansökan om benådande. Om det nu stämmer de medierapporteringar man hört...

Nä, jag vet som sagt inte... var det rätt eller fel att flyga hem henne? Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: LillaMy

Jag tycker USA rättssystem verkar vridet.Precis som du undrar också jag hur det är möjligt att anhöriga får vara med och bestämma straff.Jag kan förstå om de vill det men vilken rättssäkerhet är det för brottsoffren?

Ska jag kanske avboka min resa ?;)Ha det gott

2009-04-10 @ 07:55:48
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Åsa

Glad påsk på er alla , nu ska jag gå och sova efter natt jobbet . Kramar från lilla jag.

2009-04-10 @ 08:39:58
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: M

En extra ironisk detalj att det är Mr Commando, Rovdjursslaktarn, The Terminator och f.d. Mr Universe som sitter med benådningslappen i bestämmarpärmen. Arnold må vara gift med en Kennedy, men den politiska arenan tycker jag ska överges. Annika Östberg är inte oskyldig och amerikanska rättsystemet må vara hur idiotiskt det demokratiskt sett kan vara, men varsågod. Nu får hon äta våra 37 kronersluncher och se kabeltv. Om nu det finns längre. Jag vill hellre ha hem Dewit Isaac. Men jag är inte bitter = )

2009-04-10 @ 20:35:04
URL: http://kulturkofta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0