Milstolpe...



Resultat efter sex veckor: -10 kilo.
10 kilo var ett viktigt delmål.
Bara 11 kvar nu... har börjat snegla på snygga kläder
i butikerna. Men än är det en liten bit kvar innan jag kan handla på H&M
och Cubus...

...fast jag har redan bytt ner mig till mindre kläder
som jag har haft liggande i garderoben.
Och det känns kanon:
Vero Modajeans istället för KappAhl-tantjeans.

*

Så var man på jobbet igen då.
De här helgerna är verkligen mastiga!

Dagpersonalen undrar varför vi alltid äter middag när vi
anländer klockan 18,
men förklaringen är enkel:

Stiger man upp klockan 17 så är mat
inte det första som man kommer att tänka på.
Överhuvudtaget tänker man inte så mycket
förrän några timmar senare,
när man vaknat ordentligt.

Va?? Sover ni till 17?? tyckte nån idag.
Eeeh... ja... vi jobbar ju till åtta på morgonen.

Innan man är hemma, har ätit frukost, lagt sig
och framför allt somnat, är ju klockan minst 9:30.
Så jag tycker nog att vi bör få sova till 17 utan att nån undrar.

Men det är klart... vi jobbar ju bara natt.
(OBS! Sarkasm)

Nu däremot, är jag mycket vaken och skärpt!

Hade tänkt plugga ikväll
när han som jag håller mina skyddande vingar över,
(det där andades bara liite självgodhet)
har somnat.

Eftersom jag lagt allt krut på matten senaste veckan
så ligger jag duktigt back med samhällskunskapen,
avsnittet samhällsekonomi.
(Åååh så intressant. Inte. Eller... jo, det  är intressant...
Fast i lagom dos. Börjar bli mättad.)

Tog med datorn för att skriva lite på inlämningsarbetet
och när jag hade startat upp den, så upptäckte jag
ett oskyddat trådlöst nätverk.
Som dessutom har så stark signal
att jag blir inte utsparkad hela tiden.
Och lite surfa skadar väl inte?

Fortfarande så nöjd och lättad över det lyckade matteprovet.
Jag fattar inte att jag fattar de där sakerna.
Jag har ju aldrig fattat förut,
så varför gör jag det nu då??

*






För Carolin och alla runt omkring henne.




Kommentarer
Postat av: Lena Lundgren

Vill bara ge dig en stor tumme upp för att du har lyckas med din vikt nedgång, för det är inte helt lätt inte. Kämpar själv med det men inte med riktigt samma framgång. Ha det bra:)/Lena

2008-09-29 @ 18:51:55
Postat av: Annelie

Det var ett jättebra resultat du fick på matteprovet. Du är duktig du =)

och...

så himla duktig du är som redan gått ner så mycket.Det måste väl kännas jättebra att redan ha två storlekar mindre =)



Ha det fint!

2008-09-30 @ 19:31:34
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: mia

Grattis till 10 kg! =)





2008-10-01 @ 17:00:28
URL: http://egal.blogg.se/
Postat av: Bim HD

Oj, det var inte dåligt det!!! grattis!!! !!! !!!

Må så grankott... ngn som längtar efter att få börja träna igen... omformatera kroppen skulle inte skada efter 3v utan träning pga förkylning, mm... bläää... känns så!!!

2008-10-05 @ 22:45:41
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0