Mattenörden pluggar vidare...

Mattekursen 8:30:

Hade jobbat natt, men for och pluggade en liten stund ändå.
Mycket dåsig hjärna.

Ett tal som vägrade bli rätt.
Fastän jag gjorde rätt.

Skyllde på mitt huvud som skrek efter sömn.

Efter tredje försöket med det fördömda talet så
kallade jag på läraren.
(Han som tycker att ekvationer är roligt.)

Han kollade... och kollade igen.
Kunde inte hitta några misstag från min sida.
(för ovanlighets skull, faktiskt)

-Jo, men nog stämmer det här, sa han.

-Inte i facit svarade jag.

Han kollade facit och konstaterade snabbt att de som skrivit boken
inte heller var några framstående matematiska genier.
Jag hade rätt. De hade fel.

Den lilla människans seger över pedagogerna...



Kommentarer
Postat av: Annelie

Det var väl roligt att ha rätt, men synd att du kämpade så för att få til som facit.



Ha en bra kväll!

2008-09-13 @ 18:53:14
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0