Allvarligt talat...

...vad är det som gör, att för ändamålet avsedd tygfärg, inte fäster på min röda matta?

Nu har jag testat två sorters färg.
Mattan, som till största del är tillverkad av naturmaterial, är fortfarande röd.
Ja, eller svartbrunvinröd nu då, med bjärta röda kanter.
Sketasnyggt!
 
Färgen ska enligt anvisning fästa på både naturmaterial och syntet.
Men det gör den inte.

Däremot fäster den alldeles utmärkt på mina fingrar,
som ju också är av naturmaterial.
I tvättmaskinens gummibälg sitter färgen fantastiskt bra.
Gummi är väl nån slags naturmaterial
och det får man väl utgå från att det slemmiga gröna lurvet i bälgen också är.
(obs! skämt...)

Är det nån som har nåt förslag på hur jag kan få mattan svart?

Kol?
Spillolja?
Tonerkassett?

Förklara också för mig hur man bär sig åt när man tillverkar  färg som inte fäster...

Den som provat att ha två barn i huset, samtidigt som ett jättepaket filtpennor a la Dollarstore,
vet ju att även den ljusaste rosa nyansen av de färgerna sätter sig som berget
på kläder, mattor (även den röda mattan som aldrig vill bli svart) och små barnöverläppar...

Det måste vara det som är lösningen!
Ungarna får måla mattan svart med barnvänliga färgpennor.
Kan ju inte misslyckas...

Nä, som sagt, idéer, seriösa sådana mottages tacksamt.



***




För Carolin.






Kommentarer
Postat av: Annelie

Har ingen idé.

a en fin kväll!

2008-09-21 @ 20:54:44
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Ann

Fint att sätter upp en ljus för carro varje gång!!

2008-09-21 @ 20:58:20
Postat av: EVA

Prova att bleka mattan först med Klorin och sen färga den...det kan gå bättre !



***

KRAAAM EVA

2008-09-23 @ 10:19:10
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Jag har massor med förslag,

men de flesta blir dyrare att genonmföra

än att köpa en ny matta istället....

Jag ska på IKEA på lördag.

Hojta om du ska ha nåt! ;)

2008-09-23 @ 14:34:15
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Karro H

Nu har jag ändrat inställningar i bloggen :)

Postat av: Fru Lundgren

Allvarligt talat...

Inget nytt inlägg?!

Jag har faktiskt ensamrätten om att ta blogpauser stup i kvarten.. Ide´torka?!

2008-09-24 @ 10:57:28
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0