Sitter här och grymtar... (plus lite fixarbilder)


Det är så härligt med lite renovering!

*

Gubben sitter salig och tittar på ett avsnitt av Macahans (!)

Själv sitter jag bredvid och gnäller.
Över att blogg.se går trögt,
sannolikt på grund av överansträngning...

"Har inte folk nåt annat för sig än att sitta å blogga en lördagkväll"
hör jag mig själv gorma och samtidigt känner jag de undrande blickarna från min vänstra sida. 

Lite bilder från pågående pimpning av dotterns rum.
En pimpning som urartade i renovering.
Det behövdes, jag lovar.

Så nu är taket målat,
så även de tre garderobsdörrar som blev kvar
när vi byggt på spånskiva över två, för att
åstadkomma ett användbart hörn.

Fönstret, som tidigare var Älvsbyhusbrunbetsat
är numera vitt. Elementet som tidigare
var beige-gul-nånting är nu vitt det med.

Nya taklister är tillkapade och ligger i garaget på tork efter grundning.

(jo, faktiskt, nuförtiden kan man röra sig hyggligt fritt därinne,
till och med lägga ut tio meter list för målning. Det är stort!)

Dessutom är det hemmansägaren, ja halva hemmanets ägare i alla fall, som grundat dessa.
Han är väl inte helt förtjust i att måla, men man har ju pli på sin gobbe...

I dag har gubben jobbat.
Jag har haft semester, komp eller föräldraledigt
och medan barnen varit hos svärmodern så har jag och
svärfadern tapetserat. Han har hängt upp och jag har limmat, torkat
och handräckt. Hade jag gjort allt själv hade det tagit dagar och åter dagar.

Vilken FRÖJD säger jag, att ha honom till hjälp!
F-R-Ö-J-D!

Jag som är van min egen farsas stressande, svärjande och skällande
fick se att det är möjligt att hjälpas åt utan slagsmål och hjärtattacker...

(vi kan bara inte jobba ihop, jag och farsan. 
Framför allt är det han som inte kan jobba ihop.)

Jag hade räknat fel på tapet, så det blidde en rulle för lite.
In på Beijer på måndag och beställa mer... men det är ok med en paus tills nya rullen anländer.
Har en massa lister att färdigställa under tiden.

Limmet var för övrigt också en märklig historia:

"Räcker till 5-6 rullar papperstapet"

Öööh?? Räckte till 2,5 rullar papperstapet.
Och då har jag inte limmat mycket...

Tycker jag.

Så jag lånade av kompisar som rätt nyligen
tapetserat. De hade några slattar...

Några bilder då...


Gamla färgen på fönstret. Lägg speciellt märke till årstiden utanför.


Vitt och fint fönster och element. Gamla fodren bortplockade från fönstret.


Måla garderobsdörrar. För snål för att lämna in på sprutlackering.
Blev himla bra med roller också...

Skulle visa bilder av självaste tapeten... men blogg.se ville inte ladda upp mer.

*

Lite matteångest dras jag med nu också... det är SÅ lite kvar av kursen.
Kanske 20 tal att räkna innan sista provet.

Min statistik säger 92,5% rätta svar på proven.

Ett litet sketet prov kvar.
Som jag helt plötsligt fått rampfeber inför.
Det är på detta det hänger, mest troligt...

Å nu får jag nerver!

Det känns så stort... tänk om jag blir antagen
till utbildning... jag vet ju inte säkert, men statistiken från LTU
talar för att jag ska bli antagen... inte sedan 2001 har det varit så högt
som 1,1 på högskoleprovet... borde inte bli högre i år...

Vilken förändring i livet att bli student vid 30...

Fördelen är att jag nog är så gammal så jag slipper nollningen!
Inte vill studentynglingarna ha med en tant på några upptåg.

Jag har gift mig, så jag har gjort min beskärda del av offentlig förnedring.
På möhippan alltså.

Så det blir inga längdåkningstrikåer i centrala Luleå för min del.
Inga dop i toastolar. Inga galleriaframträdanden
med falsksång...

OM jag blir student...


Kommentarer
Postat av: Lotta

Så klart du blir student!



Håller tummarna för sista ma provet men det fixar du galant



Blir kul att se bilder på färdigt resultat

2008-11-09 @ 08:33:44
URL: http://nilema.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Nu blev jag ju nyfiken på att se hur tapeten ser ut ju!!!

2008-11-09 @ 19:12:37
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej!

Vi kommer gärna på kusinträffen. Är hemma mellan den 21/12 till den 5/12. Tack för inbjudan. Nettan kommer inte hem till jul.

Ha de!!

2008-11-09 @ 20:25:09
Postat av: Fru Lundgren

Klart att di kommer in!

Hoppas på att få göra dig sällskap :)



Fint det blir i dotras rum. Jag vill också renovera....

2008-11-10 @ 08:27:49
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Annelie

Klart du kommer bli student =)



Ha det fint!

2008-11-10 @ 09:26:15
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Ingela

Oj, jag blev riktigt nostalgisk när jag såg bilderna från dotterns rum. Inte för själva rummets skull utan för de som finns utanför hennes fönster. Min barndomsbild. . . (bodde mina 15 år i huset bredvid det som i dag är ditt).

Svaret ang. hur mina systrar är hemma i jul har du redan fått av Anneli ser jag. Själv åker jag bort efter jul. Den 30 dec - 2 jan. Ska fira nyår uppe i Ammarnäsfjällen.

2008-11-10 @ 10:46:29
URL: http://tallbodan.blogg.se/
Postat av: EVA

Självklart blir du student ! Nog fixar du det !

Och va spännande med totlarenoverning...vill gärna se tapeterna, men vet hur det är med bloggen ibland !

***

KRAAAM EVA

2008-11-10 @ 12:50:34
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0