Siffran 5

Någon bekant, tillika bloggare sa att hennes yngste idkade femmetersregeln;
 om mamma visar sig vara mer än fem meter bort så går stora tutan igång.

I vårt hus gäller i stället femsekundersregeln.

Fem sekunder är alltså den tid av bristande
fokus hos föräldrarna, som resulterar i att tre tuggor motsvarande en barnamun
saknas i osten, samt att smörpaketet fått djupa fåror och en barnamun är misstänkt flottig.

Samtidigt kan man hitta en betänkligt nersmetad kulspetspenna,
som kan antas vara det redskap som orsakat fårorna i smöret.

Fem sekunder alltså...

Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Du får trösta dig med att sekunderna ökar ju äldre barnen blir....förhoppningsvis. :)

Jag hade velat se en bild på det där!

2008-11-20 @ 12:04:28
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Annelie

Hahahha, ja då gäller det att ni ser upp därhemma..

Tack gode Gud att jag kommit över det där stadiet;-)

Men glöm inte...

små barn - små bekymmer, stora barn..mm stora bekymmer,-)



Ha det fint/kram

2008-11-20 @ 13:29:25
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Maken

That´s my boy!

2008-11-21 @ 09:10:11
Postat av: öjebybo

Det blir bättre det kan jag lova! Vi har fått 2 nya medlemmar i familjen Bert & Berta. Men ensak kan jag lova jag kommer aldrig att hålla dom.

2008-11-21 @ 13:54:14
Postat av: Ingrid

Låter som om du har fullt upp!

Ha en riktigt trevlig helg!

Kram Ingrid

2008-11-21 @ 22:43:14
URL: http://dagbok.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0