Äntligen!


Nä... det räckte inte med tre telefonsamtal...

Fem samtal och två besök krävdes.
Tolv dagar för att få ett betygsdokument hemsänt
och det slutade med att det inte ens blev hemsänt, nej,
gubben fick åka till anvisad lokal TVÅ gånger
för att få med sig pappret hem... SKAMLIGT!

Men nu, nu ligger det i ett väl igenklistrat kuvert,
adresserat Antagningen i Strömsund.
Stora tydliga bokstäver.

Jag har kollat pappret innan jag la ner det i kuvertet.

Jag har hållit det igenklistrade kuvertet mot en lampa för att
se att dokumentet fortfarande är där inuti.
(hur det skulle tagit sig ut vet jag inte... men jag har inte tid för mer sjabbel nu...)

Så i morgon ska kuvertet läggas på den låda i stan som har tidigast tömning.

Kanske borde skicka dubbletter??
Eller rekommenderat brev??

Så... få se då om 1,1 räcker till första urvalet.

Nån sa att det var 0,9 vid förra årets första urval, men
det är ju ingen garanti...

Förra årets andra urval ska ha varit 0,7 och man kan väl ändå
hoppas att det inte stigit så himla mycket från förra året...

...men nog vore det skönt att få vila sig genom denna julen,
viss om att jag ska börja skola i januari...

*


Vi (jobbet) ska få åka till Luleå för att lyssna på
en föreläsning med Lasse Eriksson!

Det var inte dumt!

Sen är ju alla kommunens anställda bjudna på föreställningen Stormen,
med efterföljande mat på Havsbadet.

Stormen tilltalar mig inte.

Men mat och gott sällskap tilltalar mig.

Ev. ska vi dela ett hotellrum och sen inmundiga frukost
efter övernattningen. Mycket trevligt...

*

Nu ska jag se på jättekändisarna/töntarna/genierna Hammar/Wikingsson i
Boston Tea Party...

Kommentarer
Postat av: EVA

Först och främst GRATTIS till att du är klar ! Håller alla tummar och tår för dig...

Och himmel så snyggt det rosa rumet blev ! Förstår att hon trivs där...



Igår blev det mååånga skratt till Fredrik och Filip...åtminstone här hos oss ! Gillar Boston Tea Party...det bästa programet de gjort !



***

KRAAAM EVA

2008-11-25 @ 08:37:44
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Ingela

Du tog väl en kopia!?! :o)

2008-11-25 @ 12:32:11
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se
Postat av: öjebybo

Härligt att betygen kom tillslut!!! Om 2 timmar börjar Desperate housewives (LÄNGTAR). So long...

2008-11-25 @ 19:09:07
Postat av: Åsa

Jo, eller jag har gjort den med hjälp av min kusin. Jag stod för idén och hon för utförandet. =)

Så, hur lever livet i byn då?

2008-11-25 @ 21:08:32
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Nu får vi hålla tummarna för att betygen kommer fram som de ska och att inte något händer på vägen. Jag säger som Ingela - du tog väl en kopia?



Lasse Ericsson har jag varit och lyssnat på och han är verkligen jättebra. Det blir nog en trevlig föreläsning.



Ha det rikigt gott!

Kram Ingrid

2008-11-25 @ 21:40:54
URL: http://dagbok.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0