7 saker...

Har blivit utmanad. Av två stycken, faktiskt. Två systrar Lundgren, en Jessica och en Jennie.

Den förstnämnda var min granne och vapendragare i fornstora dar.
Den andra, lillasyster, var förstås också min granne och hon har för evigt etsat ett minne i mitt huvud,
av då hon som treåring tyckte att Frolic var ett gott och näringsriktigt mellanmål.

Nåväl, utmaningen:

7 sanningar (med lite modofikation, kanske) om mig då:

-Jag har åkt landets kortaste ambulanstur.
På allvar, alltså...

Från Vårdhuset på Strömbacka, till Akuten.
50 meter.

Vårdlärarna trodde jag hade punkterat lungan...
Fast det vara bara ett hakat revben...

*

Jag avskyr arga tvättstugetanter.

Nu delar jag inte tvättstuga med några annan än min familj, tack och lov.

Men på jobbet har vi gemensam tvättstuga.

Och för att reta arga tvättstugetanten lite extra
brukar jag lämna en gnutta ludd i torktumlarfiltret
och jag torkar inte golvet efter mig heller...

När jag är riktigt på krigsstigen brukar jag spilla tvättmedelspulver runt för ändamålet avsedd lucka.

*

Jag tror på Jesus.
Amen.

*

Jag har mycket stora svårigheter att bara hålla käft.
Av alla mina dåliga egenskaper är nog detta den sämsta.

*

Jag har otroooligt låg och sjuk humor.

*

Jag drömmer om att lära mig spela piano.

Jag ska försöka lära mig konsten så snart jag övertalat
min man om att ett piano skulle passa fint i vårt kök.

Om nån är sugen på att lära ut konsten
(både övertalningen och spelandet)
så säg till!

*

Jag är ingen djurvän.
(med undantag för labradorer, marsvin och kossor)

Hundar är jobbiga, man måste gå ut och gååå med dem. Usch. Jobbigt.
De är ohygieniska också (ogillar varelser som uppskattar att nosa och slicka sig själva i aktern).

Alla katter hatar mig. Därför hatar jag dem också.
Speciellt såna där otäcka raskatter med smala ansikten och blå ögon.

Hästar är farliga och snobbiga.
 Men goda. Därför göre de sig bäst på en skiva färsk Svensbylimpa.


*** *** *** *** ***


Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Hört talas om keyboard?

Enkelt att stoppa ner i kökssoffan eller in i städskrubben när man inte spelar...

Jag lär gärna ut det lilla jag kan av plinkande! :)

2008-11-04 @ 08:24:16
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Ingrid

Jag skrattade gott när jag läste din utmaning. Där stack du verkligen ut hakan! Jag har också gjort den här typen av utmaning och det enda jag kan se att vi har gemensamt är önskan att kunna spela piano. Jag vill inte direkt lära mig det, jag vill kunna det!!

Kram Ingrid



PS. Snygg layout! DS.

2008-11-04 @ 19:29:29
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: M

Jag kan lära dig spela piano. Lektion ett: man kan med fördel välja att sitta ner framför instrumentet eftersom det underlättar den anatomiska placeringen av de kroppsdelar man väljer att spela med. Fingrar kan dock vara att föredra. Tryck sedan, ej att förväxla med att slå, ner den tangent du för tillfället anser pockar på din uppmärksamhet innan du släpper upp denna och går vidare till nästa. Du skapar då strax en melodi. Om andra i din närhet inte anser att det du framför är melodiöst ligger det i deras musikaliska handikapp.



Öva på detta tills någon klarar av att sjunga med från början till slut. Nästa lektion: ackord.



Mvh Pianonissan

2008-11-04 @ 22:26:33
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: M

Jag kan lära dig spela piano. Lektion ett: man kan med fördel välja att sitta ner framför instrumentet eftersom det underlättar den anatomiska placeringen av de kroppsdelar man väljer att spela med. Fingrar kan dock vara att föredra. Tryck sedan, ej att förväxla med att slå, ner den tangent du för tillfället anser pockar på din uppmärksamhet innan du släpper upp denna och går vidare till nästa. Du skapar då strax en melodi. Om andra i din närhet inte anser att det du framför är melodiöst ligger det i deras musikaliska handikapp.



Öva på detta tills någon klarar av att sjunga med från början till slut. Nästa lektion: ackord.



Mvh Pianonissan

2008-11-04 @ 22:27:43
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Annelie

Du är duktig på att rita också ser jag =) Verkar vara en fin idé det där.



Kul att läsa din lista =)

ha en fin kväll!

2008-11-06 @ 21:19:15
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0