Less!

Usch, jag brukar inte gnälla i bloggen,
men nu är jag otroligt trött på alla hemska, osmakliga, fruktansvärda
händelser...

Jag vet att det är viktigt att läsa om hur andra människor har det,
att vara tacksam för hur bra jag har det... men jag får sån dödsångest, ångest för att barnen ska fara  illa,
med mera, med mera  när jag matas med alla vidrigheter som händer runt omkring oss.
Ibland önskar jag att jag slapp höra allt, jag mår bara dåligt av det:

-pedofilhärvor
-barnamördare
-galna pappor som låser in sina barn i källare
-översvämningar
-jordbävningar
-moderatpolitik
-hatbrott
-misär och fattigdom
-likskändningar vid gravsättningar
-knivdåd i Haparanda

Ännu mer less blir jag på pressens osmakliga, vulgära sätt att GOTTA sig
åt allt elände, speciellt alla sjuka uttryck som de envisas med att upprepa som mantran varenda dag:

"kistskandal"
"skräckpappa"
"källarfängelse"
"nakenchock"
"grannfejd"

Och hur fasiken, ursäkta språkbruket, kunde
Englas föräldrar gå med på att visa begravningen i TV?

Nu måste jag ut och ägna mig åt aggressiv lövräfsning innan jag exploderar.

Ajö! 





Kommentarer
Postat av: Maken

Men alltså, har jag fattat helt fel... Var det inte så att det var Englas föräldrars idé/önskemål att begravningen skulle tvsändas?

2008-05-15 @ 17:46:16
Postat av: Victoria

Maken:

Ja det var det... men jag tycker inte att tv skulle ha sänt det ändå!

2008-05-15 @ 17:53:05
Postat av: rosviksbon

Håller helt med föregående talare.....frun alltså.

2008-05-15 @ 22:18:18
Postat av: Maken

Instämmer också! Det blir bara en massa "gottande" av alltihop.

2008-05-16 @ 13:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0