Japp, vintervåndorna har anlänt!

Sommaren rullar vidare... och jag njuuuter!

Eller...

...i alla fall njuter jag lite grann. Åtminstone de stunder då jag inte går och har ångest och våndas över att sommaren snart är slut. Och räknar ner till nästa...

...nu är det bara... få se... 306 dar kvar till nästa sommar. Heja!

Det gäller ju att tänka positivt, eller hur?

Jag A-V-S-K-Y-R vintern, H-A-T-A-R vintern...
...och hösten...
...och de tidiga delarna av våren.

Om jag fick välja skulle året se ut så här:

Juni
Juli
Augusti
Juni
Juli
Augusti... och så två veckor vinter, precis vid jul... och så juni igen.
.
Men varför bor jag då här?
Varför är jag gift med en som föddes med dragsnöre istället för navelsträng?
Vars familj älskar snö och vinterpicknickar och pulkåkning... och jag ser bara kalla fötter och pinknödiga småbarn i
fyra lager kläder och skrapa bilrutor och bära in och elda en halv kubik björkved om dagen och bära ut en kvarts kubik aska och bära in ännu mer ved. Och ändå får man en elräkning som -om det inte redan gjort det av kylan- får blodet att stelna i ådrorna. Och sen får man sorkfeber för att man burit in en massa ved.


Jaja, tänker ni... nåt bra finns det väl med vintern?

Jo:

-inga ormar eller getingar.
That´s it.












Kommentarer
Postat av: Ingrid

Inte är väl sommar slut ännu?? Det ska vara många fina och soliga dagar innan höstrusket kommer. Lite mörkare märker man ju att det börja bli om kvällarna, men annars är det ännu SOMMAR! För övrigt håller jag med dig. Jag skulle kunna tänka mig ha samma fördelning av årstiderna som du.



Tänk nu inte på vinter, utan njut av sommaren istället!!

Kram Ingrid

2008-08-01 @ 11:04:47
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Fru Lundgren

Som sann flygfäfobiker så ÄLSKAR JAG VINTERN! Inga flygfän, härligt knarr under skorna, sparkar, skridskor, skider, skoter snö, skottning, lukten av varm brasa inomhus, varm choklad och hembakad mjukkaka med hushållsost och bregott på..... *fantiserar vidare.... Det enda som är bra med sommarn är midnattssolen, that´s it!

2008-08-04 @ 10:03:12
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0