Oj oj oj...

...jag har så mycket att berätta... var börjar man?

Förra helgen var vigd åt husvagnsliv.

(Har blivit storcampare tror jag...måste skaffa fyra likadana blå slimmade träningsoveraller med revärer, samt Beppehattar och varsin Kodak Instamatic... blir mer på riktigt då...)

Vi åkte med goda vänner till Skellefteå och ställde upp vagnarna på
Mobackenkyrkan.
Precis som i fjol.

Allt var sig likt.
De tjeckiska styckarmästarna hyrde stuga även i år.
Vädret var halvtaskigt även i år.

Men stället var precis lika gästvänligt och mysigt som förra gången.

På lördagkväll var vi på själva kyrkolokalen och
fick oss några ord till livs, serverade av en avhoppad Pitebo, tillika
vår vigselpräst.

Efteråt fikade vi med honom, hans fru
och ett par andra bekanta ansikten.

Mycket trevligt.

(Pastorn läser min blogg, fick jag veta och
det har krupit fram några andra smygläsare också
och jag blir lika glad varje gång jag får höra sånt.)

Förutom detta så spenderades kvällarna (efter läggdags för barnen) i endera
vårt förtält eller i sällskapets.
Kakfrossa och kortspel på programmet.

På tal om program så antar jag att en del av er såg
Allsången i tisdags?

Gah, vilket lidande!
Och ändå tittar jag, visst är det väl märkligt?

Dansbandsmusik i sån mängd så att nerverna i ryggmärgen
krullar ihop sig till trassliga bollar.

Lasse Stefanz måste vara på andra plats
på listan över musiker med hälsovådlig märkning.
Först är Christer Sjögren.
På tredje plats Christina Lindberg.
Äckligt.

Jag borde få terapi för det här.

Mer då...?

Har knatat upp till svärfar för att blogga.
Vår egen dator har halvt om halvt havererat
så vi vågar inte använda den, rädda för att
göra ännu mer skada.

Vi har hunnit upp till svärmor och svärfars stuga också,
åkte direkt från Skellefteå.
Dottern metade abborre och mört,
som hon la i en balja fylld med vatten.

Den baljan råkade sonen såklart sätta sig i.

Det sägs ju att spädbarn kan få torsk i rumpan, (svamp alltså)
men att tvååringar får insjöfisk i ändalykten, det måste vara nåt nytt.

Hur som helst så blev han inte glad.

Jag jobbar på med att lära mig designa bloggen
och det är så fantastiskt roligt.
Ni kan räkna med ett otal förändringar framöver tror jag.
Testa, testa, testa...

Ja... det var en snabb rapport från semesterparadiset Piteå.

Ha det fint!







Kommentarer
Postat av: Bim H-D

Ehhh... börjar jag bli skumögd? ;) Det var småtteri i text, fick klicka ctrl+ några gånger, hihihi...

Här är också datorer på upphällningen - en har redan stannat helt. Inte en susning att man får start på den. Min är ominstallerad, men så instabil att den nästa lutar tom ;)

Hm, här är det tydligen ingen som läser - hos mig alltså... hör aldrig om någon... men så är man ju rätt ointressant också ;) Vad gör man för fel? ;)

Må så grankott... ngn som ha semester och dyker in när hon dyker in ;)

2008-07-12 @ 17:23:30
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Ingela

Nästa gång ni är upp till Kikkijaur är ni välkommna in till oss för att kika på vår nya stuga. Mycke att fixa ännu, men Rom byggdes ju inte på en dag så. . .

2008-07-12 @ 21:20:37
URL: http://tallbodan.blogg.se/
Postat av: Lotta

Färgsättningen brunt/blått var ju lite hm egen... ;)

Försök ändra färg på länkarna i kommentarerna, dom syns ganska dåligt.

Sidan ser helt olika ut om man surfar med IE eller Firefox, väldigt mycket brunt i FF

Men klura på du, övning ger färdighet!



Har föresten "bytt tillbaka" blogg så nu finns jag på nedan nämda adress

2008-07-13 @ 15:05:10
URL: http://nilema.blogg.se/
Postat av: Maken

Det räcker nog med en träningsoverall i vuxensize. Jag klarar mej utan!

2008-07-14 @ 12:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0