Eld i berget!

I godan ro satt vi vid tv:n igår kväll.
Tittade på "På Spåret"
som de pensionärer vi inte är...

Gubben hade gjort upp en liten brasa i kaminen
och som vanligt lämnat luckan ett  par centimeter på glänt
så att elden kunde få fart...

Dottern satt mitt mellan oss, sömnig och mysig.

Plötsligt sa det bara PANG!

Världens explosion!

Luckan till kaminen formligen flög upp
med en välda fart och glöd hamnade på golvet.

Innan nån av oss kom på att vi nog borde ta
upp glöden så satt vi ett par sekunder och bara stirrade på varann.
Lika stora ögon som vi hade, hade också dottern.

Brandvarnaren började tjuta... jag letade mig uppåt för att ta ner den,
gubben plockade glöd och vi undrade samstämmigt:
-Vad i hela friden hände??

Så gick gubben närmare kaminen och började syna den, aningen avvaktande.
Man vet ju aldrig...

Så upptäckte han den utlösande källan:
-Nån hade lagt en tändare där inne!

Ingen av oss vuxna ansåg oss skyldiga.
Dottern såg lika oskyldig ut hon...

Men den lille 100-centimeters familjemedlemmen
blev ganska snabbt, ganska misstänkt för tilltaget.

Man ska inte döma utan bevisning... och något ärligt svar lär vi inte kunna förvänta oss.

Så det får bero...

Vad har vi lärt oss av detta då?

-Alla lösa ting måste förses med kedja och fälgkors!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tur ingen var framför den!

2009-01-31 @ 18:16:50
URL: http://nilema.blogg.se/
Postat av: Maken

Ähum, jo allså, tror jag har en egen teori, som jag behåller för mej själv.. Den teorin innehåller dock ingen misstänkt 100-centimeters familjemedlem!

2009-02-01 @ 14:40:24
Postat av: Vickan

Käre maken: Ä-G-D!

2009-02-01 @ 16:21:08
URL: http://vickanonline.blogg.se/
Postat av: EVA

Himmel vilken tur ni var där så inget värre hände !!!

***

KRAAAM EVA

2009-02-02 @ 18:00:57
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: m

My God! Vad rädd jag skulle bli. Jag är livrädd eld och eldsvådor. Tur att allt gick bra. Tändstickor kanske är att föredra framöver?

2009-02-02 @ 20:00:19
URL: http://kulturkofta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0