-15

Idag har jag dejtat med ett glatt gäng tjejer som också gjort GBP-operation. Bland andra så träffade jag tre av fyra systrar i en syskonskara där alla gjort operationen och tillsammans minskat otroliga 214 kg! Om dem kan du läsa här. 

Man får mycket inspiration, goda råd och tips av andra som gått samma väg.

Idag väger jag dryga 78 kg... 15 kilo mindre än då jag vägde in mig på Sophiahemmet i maj.

På vägen ner har jag siktat på olika små delmål. Det blir roligare att ha konkreta mål.
Första milstolpen var att komma under 80 kg. Målet är nått och jag har rotat fram jeans ur garderoben, jeans som jag inte kunnat ha på ett par år, men som nu sitter bra.
Nästa mål att sikta på är ett BMI under 30 (alltså under nivån för fetma).
Sen skulle det ju vara roligt att få på sig vigselringarna igen, men det är nog nån bit kvar tills dess.
Att sen hamna under 70 känns svindlande, men skulle vara fantastiskt!
Och till sist, att ha ett BMI under 25, inom normalviktsområdet.
Mitt spann för normalvikt sträcker sig mellan 48 kg och 64 kg. 48 kg känns inte lockande på något sätt, men jag tror att jag skulle trivas strax över 60-strecket.

De vinster jag hittills gjort genom operationen är att jag känner att jag orkar med längre promenader, det krasar inte längre i hälsenorna när jag går upp på tå, jag kan knyta skorna utan att bli svettig... såna där små saker som kan verka banala men som gör livskvaliteten avsevärt högre. Självklart syns det också på utsidan och även om det i sig är roligt, så är det samtidigt lite svårt att vänja sig vid. Det kommer dessutom att bli ett dyrt kalas, att byta kläder flera gånger, men det är ett kärt besvär i sammanhanget!

Hittills har jag inte ångrat operationen, inte en enda gång förutom timmarna efter uppvaknandet, då jag mådde illa, kräktes som en tok och drömde läskiga drömmar om mat (och det gjorde förstås inte illamåendet mindre, hehe...)

Nu hoppas jag också att blodtrycket ska börja bege sig neråt. Jag hoppas på att slippa medicinering, men det är inte så troligt. På torsdag ska jag göra en ny kontroll och resultatet av den avgör om det blir läkemedel eller inte.
fruktansvärt hög pensionärsfaktor att äta vätskedrivande... tantpiller!

Kommentarer
Postat av: NinZor

Vad kul att det händer något och att du känner dig nöjd med operationen!



Småsakerna gör väldigt mycket! Det håller jag med om!

2010-10-08 @ 00:59:10
URL: http://ninaehlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0