Hur tänker de?

Eftersom jag är så förutseende (hum) så frågade jag adjunkt Åsa idag, eftersom vi snart nåste göra våra val, om det var tillrådigt att göra distriktspraktik istället för medicin/kirurgi. Jag anade nämligen att det skulle kunna finnas nackdelar.
-Jag skulle inte rekommendera distrikt, sa hon... man tappar så mycket "sjukhuskunskap" på det och av de som inte klarar praktiken i T6, har de flesta valt distrikt i T4.

Så.... saken är klar. Givetvis ingen distriktspraktik. Och det är helt okej, jag gör ju inget val som jag skulle förlora på. Men man kan ju inte låta bli att fundera på hur de tänker, kurssamordnarna: Varför erbjuder man en praktik, som i sitt sammanhang är näst intill värdelös? Borde det inte vara deras skyldighet att åtminstone informera alla studenter om det? Inte bara de som envisas med att fråga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0