Effektivitet

Jag och kompisen värmde upp med tefrukost på studiecentrum redan strax efter sju i morse. Det var mest en transportteknisk fråga att vi var där i den arla timman, men milde tid så mycket vi fick gjort!
Kompisen justerade och lämnade in två rapporter och själv filade jag nästan färdigt på min. Sen hann vi kolla upp litteraturen för nästa kurs också och det är bara att buga sig djupt inför att vi bara måste köpa en enda bok.
Tragiken i det är att alla tråkiga skitböcker som vi redan har kommer tillbaka och de blir inte roligare med tiden...
Till på köpet hann vi in på sjukhusbibblan också, hos den alltid trevliga och hjälpsamma bibliotekstanten som kan författare & titel på all medicinsk- och hälsovetenskaplig litteratur som passerat hennes händer.

Att sitta på studiecentrum är bra. Man hinner mycket mer, det är bara så... däremot kan man ha åsikter om ventilationen i huset och jag funderar allvarligt på att klaga hos nån, fast jag vet inte vem. Tekniska kontoret? Fastighetsförvaltningen? Det är som att gå in i väggen varje morgon man kommer dit. Ingen luft, och det man andas in i stället för luft kan aldrig vara hälsosamt. Hua!

Just nu känns det ändå ovanligt lätt, studentlivet. Jag ska finjustera och (Gud hjälpe mig!) skriva referenslista i morgon, sen har jag inga studentsliga förpliktelser förrän den... 29:e mars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0