Största möjliga tysssssstnad.

Ikväll är det en sån där kväll då man ropar "ÄNTLIGEN" när barnen lägger sig... en sån där kväll då det ringer, susar och piper i hela huvudet när det till slut blir tyst runtomkring. Som de ungarna kan låta! Ikväll är en sån där kväll då SOS - en segelsällskapsresa,  blir en lagom lättsmält avslutning på dagen.

Men vi har hunnit en del idag också... Jag har hunnit storstäda och sortera köket färdigt sånär som på kylskåpen (som kommer att bli ett elände att rubba från sin plats och när man väl fått lös den kommer alla fastklämda gamla dammråttor att gå till attack). Idag har jag också hunnit skära mig ordentligt i tummen. Högläge och en tejpning med rejält tryck gjorde susen.

Inför morgondagen önskas följande: tystare barn. De är förvisso snälla, söta, roliga osv osv. Men de är aldrig tysta! Aldrigaldrig. Sol önskas också. En dag med regn räcker för att stilla huslighetssuget. Nu vill vi ha lathet och strandliv igen. Vidare vore det trevligt om folk kunde ta och komma hem. Alla verkar vara borta i helgen. Det är lite trist

I morgon bitti tar jag en sväng till stadens loppis. Det är några veckor sen. Få se om man kan vaska fram några godbitar för en ringa peng. Lika billigt som förra gången lär det inte bli, då det på grund av hittade slantar blev mitt livs första gratisshopping.'

Slutskrivet för idag. Jag orkar inte höra ljuden av nedslagen på tangenterna nåt mer.

Kommentarer
Postat av: Nina

Kreativa, skvätträdda och massor dålig(läs:BRA) humor!! Nog är vi släkt alltid :D

2010-07-14 @ 22:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0